یک متخصص پوست و مو گفت: مو‌های زائدی که بر اثر اختلالات هورمونی در قسمت هایی از بدن افراد رشد می‌کنند، پاسخ خوبی به لیزر نمی‌دهند.

مو‌های زائد ناشی از اختلالات هورمونی با لیزر درمان نمی‌شودهمایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه لیزر یک تکنولوژی است که طی چند سال اخیر در خدمت پوست، مو و زیبایی قرار گرفته است، بیان کرد: در این تکنولوژی از تاباندن نور شدید روی نقطه مورد نظر استفاده می‌شود و حرارت ایجاد شده سبب از بین رفتن هدف می‌شود.

وی افزود: بیشترین تراکم ملانین( اصطلاح گسترده‌ای برای گروهی از رنگدانه‌های طبیعی)  در ریشه مو و به میزان کمتر در لک ها و خال‌های پوستی است به این ترتیب در مو‌ها ی مشکی تراکم زیادی از ماده مشکی ملانین در تیره‌ترین نقطه ریشه مو وجود دارد.

وی ادامه داد: این میزان در مورد مو‌های روشن‌تر کمتر است و مو‌های سفید اصلا ملانین ندارند، بنابراین پوست‌های سبزه نسبت به پوست‌های روشن از ملانین بیشتری برخوردارند و هر چه تراکم ملانین در نقطه‌ای از پوست بیشتر باشد، انرژی بیشتری جذب آن ناحیه خواهد شد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: افرادی که مو‌های تیره و ضخیم‌تر و پوست روشن تری دارند پاسخ بهتری به لیزر موی زائد خواهند داد به این معنی که لیزر در این افراد بیشتر به ریشه موی زائد و به میزان بسیار کمتر به پوست کنار مو جذب می‌شود.

مژدهی آذر با بیان اینکه مو‌های نازک، روشن، کرک، بلوند و قهوه‌ای مقدار کمتری از انرژی نور لیزر را به خود جذب می‌کنند؛ گفت: مو‌های سفید اصولا لیزر را به خود جذب نمی‌کنند یعنی افرادی که این ویژگی‌ها را دارند به لیزر موی زائد پاسخ مناسبی نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: مو‌های زائدی که در اثر اختلالات هورمونی در جا‌هایی مانند جلوی تنه، شکم و صورت رشد می‌کنند نیز پاسخ خوبی به لیزر نمی‌دهند یا در مدت کوتاهی پس از چند بار لیزر درمانی، دوباره رشد می‌کنند.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: چرخه رشد مو‌ها سه مرحله رشد، استراحت و ریزش را شامل می‌شود و نحوه و زمان گذراندن هر یک از این دوره‌ها در  بدن متفاوت است.

مژدهی آذر یاد آور شد: بیشترین اثر و نتیجه لیزر درمانی در مورد مو‌هایی است که در فاز رشد هستند و به همین دلیل اثر بخشی لیزر در نقاط مختلف بدن و صورت متفاوت است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار