چاقی، یکی از عوامل افزایش چربی خون در افراد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر سعید صحبتی ، مسئول تحقیق و توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه چاقی یکی از عوامل افزایش چربی خون در افراد است، گفت: کسانی که اضافه وزن دارند تا 6 برابر احتمال چربی خون در این افراد افزایش پیدا می کند.
وی افزود: همچنین افراد بالای 30 سال با هر 10 سال افزایش سن احتمال افزایش چربی خون در آنها دو برابر می شود.
صحبتی با بیان اینکه که چربی ها همیشه مضر نیستند ، تصریح کرد: وجود چربی در خون و وجود چربی در تغذیه یکی از ارکان اصلی رشد و سلامتی بدن است برخلاف تصور عامه که چربی را مضر می دانند، چربی ها یکی از منابع عمده تامین انرژی مورد نیاز سلول های بدن است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل از آنجایی شروع می شود که مقدار چربی خون از حد مجاز بیشتر می شود و عوارض نامطلوب نشان می دهد.
صحبتی با اشاره به اینکه چربی خون بالا بیماری محسوب نمی شود بلکه عامل خطر است، گفت: این بیماری علائم مشخص و حادی که فرد را آگاه کند و زنگ خطری برای فرد ایجاد کند به طور معمول ندارد، گاها افرادی که چربی خون بالایی دارند احساس خستگی، کسالت، خمودگی و خواب آلودگی دارند.
وی افزود: چربی خون بالا باعث بروز بیماری های قلبی، سکته های قلبی و مغزی می شود.
وی همچنین ارتباط میان چربی خون و قند خون را تنگاتنگ عنوان کرد و گفت: کسانی که چربی خون بالاتری دارند قند خون بالایی دارند و همچنین کسانی که دیابت دارند با کنترل قند خون بعد از چند ماه چربی خون آنها نیز کنترل می شود.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار