فست فود ها غذاهای پرطرفداری هستند که متاسفانه برخلاف ظاهر خوب و خوش مزه عوارض زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ هدی فرخی کارشناس صدور پروانه معاونت غذا و دارو و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی با اشاره به آشکار بودن مضرات فست فود ها گفت: این روزها متاسفانه مصرف فست فودها برای اکثر مردم به خصوص کودکان و نوجوانان به صورت عادت شده است.

وی به علت ناسالم بود فست فودها اشاره کرد وافزود : وجود چربی های ترانس در روند تولید فست فودها عاملی است که سبب چاقی به خصوص چاقی موضعی می شود و در نتیجه عوارضی منفی برای فرد مصرف کننده دارد.

وی با بیان اینکهفست فود ها معمولا غذاهایی پرحجم هستندو منجر به پرخوری می شوند خاطرنشان کرد : این غذاها سرشار از نمک هستند و میزان چربی متعادلی ندارند و روند رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در مصرف غذاهای فست فودی نمی توانیم تمام تولید کنندگان مواد غذایی را محکوم کنیم گفت : در بین تولید کنندگان کسانی هستند که مواد غذایی گوشتی که مطابق با استاندارد تولید می کنند و ما به عنوان مرجع صدور پروانه های مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو و صدور مجوز های کارخانه ها ، در روندتولید فراورده های گوشتی استاندارد هایی تدوین شده که موظف هستند براساس استانداردها تولید مواد را انجام دهند.

فرخی گفت : نگه دارنده ها و مواد افزودنی که در این مواد گوشتی استفاده شده براساس استاندارد های ملی و جهانی است ودر میزان مصرف آن ها باید دقت شود.

وی افزود : در تهیه برخی از تولیدات گوشتی از رنگ دهنده ها و اسانس های ادویه استفاده می شود که باعث حساسیت در افراد و مشکلات گوارشی ایجاد می کنند.

فرخی خاطر نشان کرد: خانواده ها باید به این نکته توجه داشته داشته باشند که مصرف فست فود را محدود کنند و ذائقه افراد خانواده رابه سمت غذاهای خانگی ببرند چون از سلامت موادغذایی خانگی مطمئن هستند.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد تا برای مصرف غذاهای بیرون به ویژه فست فودها برنامه ریزی داشته باشند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فست فود ، عوارض ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.