کرمان؛

ویزیت ماهانه 600 بیمار دیابتی در کلینیک دیابت رفسنجان

ماهانه 600 تا 800 بیمار دیابتی در کلینیک دیابت رفسنجان ویزیت می شوند.

ویزیت ماهانه 600 بیمار دیابتی در کلینیک دیابت رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد جمالی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان در همایش دیابت با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار بیمار دیابتی در شهرستان رفسنجان شناسایی شده و زیر پوشش کلینیک دیابت قرار دارند؛گفت: به طور قطع بیماران زیادی در این شهرستان هستند که از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند.

وی افزود: بهتر است افراد با انجام آزمایش ساده قندخون از سلامت و یا ابتلا به این بیماری مطلع شوند و نسبت به درمان یا پیشگیری از دیابت اقدام کنند.

جمالی زاده از دیابت به عنوان زنگ خطر یاد کرد و اظهار داشت: اگر دیابت عروق قلب و مغز را درگیر کند منجر به سکته قلبی و مغزی و اگر عروق کلیه را درگیر کند فرد دچار نارسایی کلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی تغذیه و انجام ورزش می توان از ابتلا به بیماری دیابت دوری کرد.

همچنین دراین همایش رییس کلینیک دیابت رفسنجان نیز گفت: کلینیک دیابت در این شهرستان از سال 83 راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: متخصصان داخلی، فوق تخصص غدد و متخصص اعصاب و روان هم بیماران دیابتی را در کلینیک دیابت رفسنجان ویزیت می کنند.

سام درخشانی که از بازیگران تلویزیون و سینما است به عنوان سفیر دیابت در این همایش به ابتلای 6 میلیون ایرانی به دیابت اشاره کرد و گفت: از این میزان هم نیمی از بیماری خود خبر ندارند.

وی چاقی، سابقه خانوادگی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و مصرف غذاهای فست فود و عدم تحرک موجب ابتلای فرد به دیابت است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: دیابت ، کرمان ، تغذیه ، تحرک ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار