بهای طلای سیاه در بازار نیویورک اندکی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک، وست تگزاس ‏اینترمیدیت ‏‏(دبلیو.تی.آی)، در پایان معاملات روز ‏دوشنبه اندکی افزایش یافت. ‏


بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام ‏سبک و ‏شیرین وست تگزاس ‏اینترمیدیت ‏‏(دبلیو.تی.آی) که ‏بیشتر برای ‏قیمت گذاری نفتی که ‏در ‏آمریکا ‏مصرف می‌شود به کار ‏می‌رود، در پایان معاملات بازار ‏نفتی ‏نیویورک، نایمکس، برای ‏تحویل ‏در ماه اوت با 37 سنت ‏افزایش به 43 ‏دلار و 38 سنت رسید.‏


جین مک گیلیان از کارشناسان و تحلیل گران بازار نفت در این خصوص گفت: طی یک ماه اخیر به دلیل نگرانی ها در مورد افزایش تولید نفت آمریکا و برخی کشورها مانند نیجریه شاهد کاهش 10 دلاری بهای نفت بودیم، که چنین اقداماتی به معنای از اعتبار ساقط کردن تلاش های اوپک است.


سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک و ده کشور دیگر از جمله روسیه متعهد شدند تولید خود را تا مارس 2018 به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

مک گیلیان افزود: به نظر می آید فشار بر روی بازار طی روزهای اخیر اندکی کاهش یافته است.


در زمان بسته شدن بازار نیویورک ، بهای نفت برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، برای تحویل در ماه اوت با 31 سنت افزایش ، به 45 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار