معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در دوره پیش دبستانی گفت: آموزش ادبیات اقوام مختلف را در کنار آموزش زبان معیار در این دوره مورد توجه قرار دادیم.

آموزش ادبیات اقوام مختلف در کنار زبان معیار برای دوره پیش دبستانیرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت وگو با با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اهمیت دوره پیش دبستانی و برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این دوره اظهار کرد: در بحث پیش دبستانی رسمیت بخشیدن به این موضوع اهمیت بسزایی دارد و و در موفقیت‌های آتی دانش اموزان موثر واقع می‌شود.

وی ادامه داد: با آگاهی رسانی‌های چند سال اخیر در این زمینه به خانواده و مسئولان شاهد رشد شرکت نوآموزان در این دوره تحصیلی بودیم و پژوهش‌های انجام شده نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه سرمایه گذاری در پیش دبستانی‌ها از سرمایه گذاری در آموزش عالی برای رشد و توسعه اثرگذارتر است، گفت: نرخ پوشش آموزش‌های پیش از دبستان از رتبه بالایی در شاخص‌های توسعه انسانی سازمان ملل برخوردار است.

حکیم زاده افزود: با تغییر نگرش و اهمیت به بحث پیش دبستانی ردیف بودجه‌ای به مناطق ۲ زبانه و محروم اختصاص داده شده و سعی داریم با توجه به ضریب محرومیت مناطق بیشتر افراد را تحت پوشش قرار دهیم که برای این مساله سال گذشته اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافت که امسال به ۵۴ میلیارد افزایش یافته است.

وی درمورد آموزش ادبیات هرمنطقه به نوآموزان عنوان کرد: آموزش رسمی کشور براساس زبان معیار انجام می‌شود و هرچه با زبان معیار دانش آموزان زودتر آشنا شوند روند افت تحصیلی کاهش می‌یابد البته در کنار این آموزش، تعلیم ادبیات اقوام مانعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی یادآور شد: آنچه در قانون کشور مورد توجه قرار گرفته تقویت آموزش زبان فارسی بوده که این امر بستری برای تحقق عدالت آموزشی نیز به شمار می‌رود البته آموزش ادبیات اقوام مختلف نیز فراموش نشده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۶
موفقیت درتحصیل بیشتر درارتباط با امکانات هست دربطی به هم زبان بودن با زبان رسمی کشور یعنی فارس بودن ندارد. وشرهایی مثل تهران وتبریز و...که درکنکور رتبه های خوبی دارند به خاطر امکانات این شهرها وهمچنین وضعیت خوب وشخصی خانواده هاست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۶
موفقیت درتحصیل بیشتر درارتباط با امکانات هست دربطی به هم زبان بودن با زبان رسمی کشور یعنی فارس بودن ندارد. وشرهایی مثل تهران وتبریز و...که درکنکور رتبه های خوبی دارند به خاطر امکانات این شهرها وهمچنین وضعیت خوب وشخصی خانواده هاست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۶
موفقیت درتحصیل بیشتر درارتباط با امکانات هست دربطی به هم زبان بودن با زبان رسمی کشور یعنی فارس بودن ندارد. وشرهایی مثل تهران وتبریز و...که درکنکور رتبه های خوبی دارند به خاطر امکانات این شهرها وهمچنین وضعیت خوب وشخصی خانواده هاست.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۶
سلام لطفا فکری برای مربیان پیش دبستانی بعد 91 بکنید واقعا حقوق وبیمه درست حسابی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۵۵ ۰۲ تير ۱۳۹۶
باسلام.لطفا فکری هم بحال مربیان این مقطع تحصیلی مهم بکنید ک با مشکلاتی اعم از حقوق کم(زیر150)و 10روز بیمه هستند ک حتی توان پرداخت کرایه سرویس خودشون هم ندارن ولی بااین حال همچنان دلسوزانه ب بچه های مناطق محروم رسیدگی و درس میدهند.
از طرف تمام مربیان پیش دبستان بعدسال91