طلاق توافقی در گلستان ۲ درصد بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در جمع خبرنگاران ، کاهش آمار طلاق را یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت : به این منظور از دی ماه 95 تا کنون 13 مرکز مشاوره پیش از طلاق برای مشاوره به زوجین در آستانه جدایی مشاوره می دهد.
حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود : در این مراکز مشاوران حقوقی ، روانشناس ، مددکار ، مشاور مذهبی و روانپزشک به زوجین در آستانه جدایی مشاوره می دهند و آنان را به ادامه زندگی مشترک ، ترغیب می کنند.
قاسمی وناجمی افزود : از دی تا آخر اردیبهشت 96 ، دو هزار و ۹۹۳ پرونده خانواده به واحد های مشاوره پیش از طلاق ارجاع شد که در 18 درصد این پرونده ها ، زوجین از طلاق منصرف شدند.
به گفته وی ، همه پرونده های مربوط به خانواده مانند ، نفقه ، حضانت ، طلاق ، درخواست مهریه و تمکین ، پیش از رسیدگی در دادگاه به این مراکز فرستاده می شود.
وی در ادامه اضافه کرد : هر چند میزان طلاق به درخواست خانم ها در استان کاهش یافت اما درصد طلاق های توافقی پارسال نسبت به سال 94 ، 2 درصد افزایش نشان می دهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گفت : برای کاهش طلاق نیازمند حمایت همه دستگاه های فرهنگی استان هستیم .
قاسمی وناجمی در ادامه سخنان خود اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج را یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان برای تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت : در این طرح زوجین پیش از اینکه گواهی سلامت دریافت کنند، گواهینامه دوره مهارت های زندگی را اخذ می کنند.
وی با اشاره به اجرای آزمایش این طرح از سال 93 در علی آبادکتول افزود: بررسی ها نشان می دهد از ۹۰۰ زوج جوانی که در این دوره ها آموزش دیدند فقط دو خانواده دچار مشکل شدند که پس از مشاوره مجدد ، تنها یک مورد منجر به طلاق شد.
مهدی قاسمی وناجمی افزود : با توجه به نتایج خوب این طرح ، این آموزش ها در گرگان ،گنبدکاووس ،بندرترکمن ، کردکوی ، آق قلا و کلاله هم برگزار می شود.

 

انتهای پیام / ا

برچسب ها: گلستان ، طلاق ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.