عوامل انتظامی و قضایی گلستان امروز جلسه مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت :
ابلاغ الکترونیکی  32 درصد اوراق قضایی در گلستان انجام شده و این رقم تا پایان شهریور  به 50 درصد خواهد رسید .

هادی هاشمیان با بیان این که سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی ( ثنا ) از نیمه دوم پارسال در استان راه اندازی شده است گفت: بررسی ها نشان می دهد 80 درصد اوراق قضایی مانند ابلاغ ، اخطار و احضار که از سامانه ثنا به حساب کاربری قضایی افراد ارسال می شود ، توسط خود فرد مشاهده می شود .

هاشمیان افزود : در ابلاغ کاغذی ، امکان نرسیدن اوراق قضایی به طرفین پرونده زیاد است و همین امر هم سبب تجدید وقت رسیدگی پرونده به دلیل حضور نیافتن طرفین در دادگاه است .

 به گفته وی ،  سامانه ثنا علاوه بر کم کردن کار نیروی انتظامی برای ابلاغ اوراق قضایی  و صرفه جویی در هزینه ها ، حریم شخصی افراد را نیز حفظ می کند .

هاشمیان در ادامه این جلسه به تعامل خوب دادگستری و نیروی انتظامی در استان هم اشاره کرد و گفت :این همراهی و تعامل در سال گذشته سبب کاهش برخی جرایم و اجرای بهتر برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در استان شد .

هادی هاشمیان  افزود : در این نشست های مشترک ، طرفین اشکالات و ایرادات را مطرح و برای رفع آن، راهکار ارائه می کنند که تا کنون نتایج خوبی داشته است .

نشست مشترک عوامل انتظامی و قضایی گلستانسردار علی اکبر جاویدان رئیس پلیس استان هم در این نشست با اشاره به تعامل خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی گفت : پلیس در کنار دستگاه برای برقراری عدالت و امنیت  ایستاده است و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند.
 
انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.