مستند سازی و ثبت ملی خانه شهر یک ابزار قانونی برای آینده در اختیار میراث فرهنگی است.

آغاز اقدامات برای ثبت ملی خانه شهر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمودوفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست خبری خانه شهر کرمان با اشاره به اینکه یکسری شرایط برای ثبت ملی آثار نیاز است، گفت: باید زمینه و شرایط مناسب در این خصوص مهیا و این اثر از نظر تاریخی، معماری و فرهنگی دارای ارزش باشد.


وی با بیان اینکه ناظر، مشاور، پیمانکار و مالک باید در این زمینه همراهی و همکاری داشته باشند، افزود: بحث پی گیری ثبت ملی خانه شهر کرمان آغاز شده است.


وفایی با اشاره به لزوم مستند سازی برای ثبت ملی خانه شهر کرمان خاطرنشان کرد: پرونده ثبتی محدوده مشخص شده توسط کارشناسان مورد مطالعه قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه بهترین اتفاق ها در رابطه با میراث فرهنگی در دوره استاندار کنونی کرمان رخ داده است، تصریح کرد: اگر همراهی استاندار کرمان وجود نداشت، خانه شهر مدت ها پیش تخریب شده بود.


وفایی گفت: شاهد بازسازی و احیا آثار در معرض تخریب و انهدام از جمله باغ فتح آباد، خانه حاج آقا علی، کنسولگری انگلیس، باغ بیرم آباد و بازار تاریخی کرمان هستیم.


وی با اشاره به اینکه دوران خوبی از نظر بحث بازسازی بنای تاریخی داشته ایم، یادآورشد: ممکن است در بخش مرمت و بازسازی سهل انگاری هایی از سوی پیمانکار و مجری انجام شده باشد که قابل رفع و اصلاح است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار