خبرنگار فرانس بیست و چهار در بغداد گفت آزادسازی شهر قدیمی سخت‌ترین مرحله نبرد موصل محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، نبرد موصل از حدود هشت ماه پیش آغاز شده است. ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین المللی در حال نبرد با عناصر گروه تکفیری صهیونیستی داعش در موصل است. شرق موصل و بخشی از غرب موصل از اشغال تروریست‌ها خارج شده است. اما شهر قدیمی همچنان در دست افراطی‌ها قرار دارد ولی احتمالا اوضاع تغییر خواهد کرد.


آن سوفی لوموف، خبرنگار این شبکه در بغداد در مورد حمله ارتش عراق به شهر قدیمی گفت نبرد موصل وارد مرحله پایانی شده است. یکی از فرماندهان عراقی تاکید کرد نیروهای ویژه، ارتش عراق و پلیس فدرال در این عملیات مشارکت دارند تا در نهایت کنترل شهر قدیمی را به دست بگیرند. در حال حاضر نمی توان گفت عملیات شروع شده است و تنها جنگنده های ائتلاف و نیروی هوایی عراق در حال بمباران منطقه هستند تا به این ترتیب نیروهای زمینی عملیات خود را آغاز کنند.


منابع نظامی اعلام کرده اند نبرد در این بخش شهر بسیار دشوار است زیرا خودروهای زرهی نمی توانند وارد این قسمت شوند. تمامی مناطق نیز توسط مواد منفجره و انتحاری‌طلبان تله‌گذاری شده است. داعشی‌ها در همه خانه ها حضور دارند و به کمک تونل های زیرزمینی می توانند در منطقه رفت و آمد کنند. به همین دلیل شهر قدیمی سخت ترین هسته داعش محسوب می شود. منابع نظامی اعلام کرده اند احتمالا هزار تروریست در منطقه حضور دارند.


سازمان ملل متحد نیز از صد و پنجاه هزار غیرنظامی سخن می گوید که به عنوان سپر انسانی توسط داعش مورد استفاده قرار می گیرند. نیروهای نظامی عراق در میان تروریست‌ها و غیرنظامیانی که با خطر کشتار رو به رو هستند، گرفتار شده اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار