طرح آبیاری تحت فشار پارسال در 700 هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های این شهرستان اجرا شد.

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 700 هکتار از زمین های کشاورزی قائم شهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر مبلغ هزینه شده برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار را 210 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : دولت هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار را به صورت بلاعوض به باغداران پرداخت می کند.

وی یکی از برنامه های جدی دولت را تامین آب و ایجاد سیستم نوین آبرسانی در باغ های مرکبات اعلام کرد و گفت : در حال حاضر جهاد کشاورزی به ازای هر یک هکتار باغ ، بیش از 80 میلیون ریال کمک بلاعوض به باغداران می دهد.

فرهادی با بیان اینکه کشور ایران یک کشور نیمه خشک محسوب می شود، افزود : حفظ منابع آب موجود یکی از دستورات دولت تدبیر و امید است تا بتوانیم این مشکل راحل کنیم .

وی به اشتغال واحدهای کوچک روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت : هم اکنون یکهزار و 200 نفر از زنان روستایی در قالب 35 صندوق خرد گردآوری شده اند که برای فعالیت آنها جهاد کشاورزی از لحاظ اقتصادی و راهبردی کمک هایی را انجام داده است .

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر افزود : زنان روستایی به عنوان نیمی از جمعیت تولید کننده کشور محسوب می شوند که نقش عمده ای در اقتصاد کشور دارند و می توانند کمک ارزشمندی به اقتصاد خانواده داشته باشد .

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته در راستای حمایت از ایجاد طرح های زیربنایی بیش از 60 میلیارد ریال در راستای طرح های عمرانی هزینه شده است ، افزود : این طرح ها شامل احداث 40 کیلومتر کانال آب رسانی ، هشت حلقه چاه کشاورزی تجهیز و عملیات تجهییز و نوسازی اراضی در 6 روستا این شهرستان بوده است .

شهرستان قائم شهر بیش از 15 هزار هکتار باغ دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.