عملیات سرشاخه کاری گردو برای نخستین بار به صورت پایلوت و الگویی در برخی از باغ های گوناگون این استان انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛علی اصغر شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار عملیات سرشاخه کاری گردو به صورت پایلوت و الگویی در برخی از باغ های گوناگون این استان انجام شد.

وی افزود:در این راستا سه کارگاه آموزشی در بجنورد، شیروان و مانه و سملقان با حضور تمامی مدیران، تولید کنندگان، کارشناسان و بهره برداران برگزار شد.

شریکیان با اشاره به اینکه از جوانه های گردوی پیوندی قادر خواهیم بود پیوند سرشاخه کاری را بر روی باغ ها انجام دهیم گفت: همچنین عملیات اصلاحی باغ های گردو انجام می شود تا این نوع باغ ها در استان خراسان شمالی به لحاظ کمیتی و کیفیتی وضعیت مطلوبی پیدا کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی را، طرح و اصلاح و نوسازی باغ های میوه سردسیری و خشک عنوان کرد و افزود: عملیات سرشاخه کاری گردو و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای همین هدف برگزار شده است تا بتوانیم دانش فنی بهره برداران را برای عملیات سرشاخه کاری ارتقاء و آموزش های لازم را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی گفت: در سال گذشته، 2 هزار و 600 اصله نهال گردوی پیووندی از محل یارانه نهال خریداری شد که این گردوهای پیوندی در سال های آینده افق چشم انداز خوبی را برای ما روشن می کند.

شریکیان سطح باغ های گردوی این استان را 2 هزار و 380 هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح دو هزار و 161 هکتار بارده است که میزان تولید نیز پنج هزار و 67 تن بوده است..

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.