یک کارشناس امور فرهنگی و دینی گفت: همانطور که مساجد و هیات های مذهبی در جنگ نظامی پشتیبانی جبهه های حق علیه باطل بود، در جنگ اقتصادی نیز باید این پشتیبانی را داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین ' محمد صادق حیدری ' در مراسم احیای شب 19ماه رمضان در مسجد سید اصفهان، افزود: اگر در دفاع مقدس هشت ساله پیروزی نصیب ملت ایران شد بواسطه آن بود که مساجد، حسینه ها و هیات های مذهبی در این جهاد شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی علیه ملت ما مایوس شده است، افزود: مهمترین برنامه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی جنگ اقتصادی است.
 
این کارشناس دینی گفت: دشمن تلاش می کند با تغییر محاسباتی در دیدگاه مردم ما از یک سو آنها را از ادامه مسیر مایوس کند و از سوی دیگر به آنها القا کند تنها راه رسیدن به رفاه در گرو وابستگی به غرب است.
 
وی اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف تلاش می کند عقل مادی نگر را جایگزین عقل فطری الهی نگر کند تا بتواند بزرگی غرب را عامل ترس و وحشت مردم کند.
 
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در طول تاریخ جبهه باطل نه تنها از عنصر و خشونت علیه جبهه حق استفاده کرده است بلکه با جو سازی تبلیغاتی آن را به جبهه حق منسوب کرده و جبهه حق را خشونت طلب معرفی می کند.
 
وی تصریح کرد: بستن آب بر اصجاب امام حسین (ع) و محاصره اقتصادی پیامبر (ص) در شعب ابی طالب، آتش زدن حضرت ابراهیم (ع)، به صلیب کشیدن حضرت عیسی (ع) و آزار و اذیت پیامبر اسلام (ص) نمونه هایی از تحریم، تهدید، شکنجه، قتل و کشتار جبهه باطل برای مقابله با جبهه حق است.
 
این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: امروز نیز جهان کفر انواع شگردهای تحریم، تهدید، جنگ نیابتی، بهره گیری از سلاح هسته ای و خشونت طلبی را به کار می گیرد و جهان اسلام و بویژه ایران اسلامی را به خشونت طلبی متهم می کند.
 
وی تصریح کرد: امروز دشمن، گزینه نظامی را مطرح می کند تا مردم از حضور در جبهه اقتصادی غافل شوند در حالیکه هدف اصلی، تضعیف جبهه اقتصادی است.
 
حجت الاسلام حیدری ادامه داد: شب قدر فرصتی برای شناخت نقشه های دشمن درون و برون ونقشه های آنها برای آتش افروزی از یک سو و شناخت راه مقابله با آن از سوی دیگر است.
 
وی تاکید کرد: جنگ اقتصادی مهمترین نقشه دشمن برای ضربه به ایمان فردی و نظام اجتماعی مبتنی بر این ایمان است.
 
شب گذشته مراسم احیای شب 19 ماه رمضان در مساجد، قائمیه ها، مهدیه ها، حسینیه ها، تکایا، گلزارهای شهدا، امامزادگان و بقاع متبرکه سطح شهر اصفهان برگزار شد.
قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی و مداحی از مهمترین برنامه های این مراسم ها بود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.