معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا اصفهان اعلام کرد: نیاز سامانه تامین آب آشامیدنی استان حدود ۱۷.۵ متر مکعب در ثانیه است اما این روزها و همزمان با تشدید گرمای هوا با ناترازی ٢ متر مکعب بر ثانیه مواجهیم.

سیدمحسن صالح   اظهار داشت: مصرف آب در استان اصفهان همزمان با افزایش دمای هوا در روزهای اخیر حدود ۴۵ درصد نسبت به روزهای عادی افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: میزان مصرف آب آشامیدنی استان در روزهای گرم سال‌های گذشته (اوج مصرف) حدود ۳۰ درصد بیشتر می‌شد اما در روزهای اخیر با استقرار چند روزه هوای گرم در منطقه، این شاخص باز هم افزایش یافت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا اصفهان افزود: تلاش شده است با تمهیدات ویژه، نوسان در تامین آب آشامیدنی و شبکه خانگی به حداقل برسد.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان از مردم استان درخواست کرد با ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف روزانه، این شرکت را برای تامین پایدار آب و استفاده همگان از آن یاری کنند.

حسین اکبریان افزود: با توجه به تداوم گرمای هوا در روزهای اخیر، لازم است عموم مردم از مصارف غیر ضرور از جمله شست و شوی حیاط و خودرو و آبیاری باغچه منازل و فضای سبز با آب لوله‌کشی شهری، استحمام طولانی مدت و استفاده مکرر از ماشین های لباسشویی و ظرفشویی در روز خودداری کنند.

برچسب ها: کمبودآب ، گرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.