افزایش مصرف آب در همدان

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان از افزايش 9 درصدی مصرف آب در استان خبر داد.

افزایش مصرف آب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حمیدرضا نیکداد، معاون بهره‌ برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه کولرهای آبی که بیش از 200 لیتر در روز مصرف آنهاست، افزود: گرمای شدید موجب افزایش مصرف آب درتابستان شده‌است.

وی به برخی قطعی‌های برق منابع تامین آب اشاره کرد وخاطرنشان کرد: قطعی برق باعث شده که حجم مخازن به مقدار قابل توجهی کاهش یابد زیرا با قطعی برق ایستگاه پمپاژ، برق مخازن نیز قطع می‌شود.

معاون بهره ‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه بیش از 9 درصد افزایش مصرف آب در تابستان افزایش داشته است،گفت: با توجه به اینکه در ایام تابستان کولرهای آبی و شست‌ وشو مصرف آب را افزایش می‌ دهد، بنابراین شاهد افزایش مصرف در این فصل هستیم.

نیکداد با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع آبی همدان سد اکباتان و چاه‌ها است افزود: در حال حاضر چاه‌ها به دلیل گرما با افت شدید مواجه هستند و هر روز افت آنها بیشتر می‌شود بنابراین در منابع چاهی مشکل داریم و باید صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به اینکه ضمن صرفه‌جویی مستمر در مصرف آب اظهار کرد: باید برای استفاده کمتر از آب سد اکباتان صرفه‌جویی شود تا بتوانیم تا پاییز و آغاز فصل بارش تأمین آب را داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

افزایش 9 در صدی مصرف آب در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.