مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان از میزان ذخیره آبی ۷۵ میلیون متر مکعبی سدهای استان همدان خبر داد.

میزان ذخایر آبی سدهای استان همدان ۷۵ میلیون متر مکعب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده،مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان با اشاره به بهره برداری کامل از سدهای اکباتان ، آبشینه، کلان و سرابی ، گفت : از این میزان ۲۷ میلیون متر مکعب ذخیره آب سد اکباتان ، یک میلیون متر مکعب ذخیره آب سد آبشینه ، ۸ میلیون متر مکعب ذخیره آب سد سرابی و ۳۹ میلیون متر مکعب ذخیره آب سد کلان است .

وی اظهار داشت: از میزان ذخایر سدها ۵ میلیون متر مکعب از سد اکباتان ، ۲  میلیون  از سد سرابی ، ۴ میلیون از سد کلان ، ۶ میلیون از سد نعمت آباد و  ۲ میلیون از سد شنجور برای مصارف کشاورزی استفاده می شود .

ستوده همچنین با اشاره به بارش های خوب بهار امسال گفت : میزان بارندگی در سال آبی امسال ۳۸۷ میلی متر ثبت شده است که نسبت به پارسال ۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۱۳ درصد افزایش یافته است .

هم اکنون سد شنجور با ۹۶ درصد پیشرفت عملیات اجرایی ، سد نعمت آباد با ۹۰ درصد و سد خرم رود با ۸ درصد از جمله سدهای در حال ساخت استان همدان است که با بهره برداری از آنها ۵۳ میلیون متر مکعب به میزان ذخایر آبی سدهای این استان اضافه می شود.

انتهای پیام/ ش

میزان بارندگی در سال آبی امسال ۳۸۷ میلی متر ثبت شده است

برچسب ها: شرکت آب ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.