سپاه وظیفه دارد به هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد ورود و نیازها را برطرف کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در جمع کارکنان سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان افزود: سپاه با یک کارنامه درخشان متعلق به یک حزب و جریان سیاسی نیست و زیر نظر راهبردهای فرمانده معظم کل قوا، آمادگی دفاع از انقلاب و اسلام را در همه صحنه های بیرونی و داخلی کشور دارد.

سردار غلامرضا سلیمانی که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران سخن می گفت، افزود: دوم اردیبهشت سال 1358 باتوجه به وضعیت نیروهای نظامی کشور و نیرو‌های مردمی که بصورت خود جوش برای دفاع از انقلاب گرد آمده بودند، حضرت امام (ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر فرمودند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مبتنی بر سوابق نظامی و مسلحانه قبل از انقلاب نیست، افزود: یعنی سازمان هایی که قبل از انقلاب با رژیم طاغوت مبارزه مسلحانه داشتند هیچ یک، نقشی در تاسیس سپاه پاسدارن نداشتند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که امام راحل با جنگ مسلحانه در کشور حتی علیه رژیم ظاغوت مخالف بودند، سپاه بر بستر مبارزه مسلحانه شکل نگرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه سپاه در چنین بستری بر مبنای فرهنگ عاشورایی و علوی شکل گرفت تاکید کرد: این تدبیر امام راحل بود که یک نیروی متولد شده از بتن انقلاب، حفظ و حراست از انقلاب و دستاورد های آن را بر عهده بگیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به توطئه های تجزیه طلبانه‌ و کودتاهای اول انقلاب مثل توطئه‌های خلق عرب، خلق کرد، ترکمن، بلوچ، چریک های فدایی و کودتایی مثل نوژه که آمریکایی ها پشت آن بودند، افزود: پس از آن بود که با تدبیر حضرت امام (ره)، یک نیروی قوی و همه جانبه نگر به نام سپاه پاسداران برای حراست از انقلاب تشکیل شد.

وی اظهارکرد: سپاه توانست با تقدیم هزاران شهید از داوطلبان مردمی که با انگیزه های علوی و عاشورایی به این نهاد مقدس پیوسته بودند در انجام این ماموریت خوش بدرخشد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: در دفاع مقدس سپاه توانست مکتب دفاعی انقلاب اسلامی بر آمده از مکتب عاشورایی و علوی نه راهبردهای نظامی تدریس شده در دانشکده های نظامی دنیا را خلق کند.

وی افزود: این مکتب پاسخگوی اَشکال مختلف جنگ های دنیا از جنگ های نامنظم گرفته تا جنگ های شهری شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ادامه به دیگر فعالیت های سپاه پاسداران برای حفظ دستاوردهای نظام و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه نیز بر اساس همین اصل تشکیل شد تا سپاه امکانات خود را در خدمت پروژه هایی که دولت سفارش می دهد، قرار دهد.

وی یادآور شد: در یک برهه از زمان در وزارت نفت قانون این بود که در پروژه های نفتی باید با شرکت های خارجی قرار داد بست و پس از آن یک شرکت ایرانی شریک آن شود.

سردار سلیمانی اضافه کرد: وقتی قراردادپارس جنوبی با کره ای ها بسته شد آنها تحت فشار کشور های غربی پروژه را رها کردند اما پس از آن قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده گرفت.

وی افزود: اگر ما پس از اینکه از اینکه خارجی ها پروژه پارس جنوبی را رها کردند، دست روی دست می گذاشتیم، قطری ها به غارت خود از این میدان گازی مشترک ادامه می دادند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه پس از ورود قرارگاه خاتم الانبیا، پیمانکاران دیگر وارد عرصه شدند و به خود باوری رسیدند، اظهارکرد: افتتاح های مختلف پارس جنوبی حاصل تفکر انقلابی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران است.

سردار سلیمانی افزود: تصور اینکه کارکنان قرارگاه همه پاسدار هستند، غلط است زیرا کارکنان آن مهندسان فارغ التحصیل جویای کار کشورند که زیر نظر مدیریت جهادی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه قرار دارند.

وی افزود: مخالفت با این حرکت انقلابی، مخالفت با پیشرفت و تحقق منافع ملی است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شرکتی شخصی نیست و درآمد آن وارد خزانه و صرف محرومیت زدایی در بخش های مختلف می شود.
وی افزود:بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی در کشور حاصل درآمدهای قرارگاه سازندگی خاتم النبیا است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دشمنان پس از شکست در مراحل سیاسی، نظامی و امنیتی اکنون وارد جنگ اقتصادی علیه ایران شده اند، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به دولت توصیه کردند که از توان بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه های اقتصادی استفاده کند و سپاه در حال تلاش برای محرومیت زدایی است.
سلیمانی تاکید کرد: سپاه وظیفه دارد به هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد ورود و نیازها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه عامل موفقیت سپاه بخاطر مردمی بودن، در میان مردم بودن و آشنابودن با درد مردم است، افزود: سپاه مخالف با تبعیض و فساد اقتصادی است به همین خاطر به عنوان ضابط قضایی، کشف پرونده های بزرگ فساد اقتصادی را جزء مسئولیت های خود می داند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.