عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت نفت باید تمهیدات لازم را انجام دهد زیرا شایسته نیست که جوانان تحصیل‌کرده و متخصص دشتی و تنگستان بیکار باشند.

جوانان تحصیل‌کرده بومی نگهبانی می‌کنند و مدیران وزارت نفت اقوام غیر متخصص و غیر بومی خود را استخدام می‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: با نزدیک شدن به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) یاد ایشان را گرامی می‌دارم و امیدوارم با بزرگداشت مراسم سالگرد امام راحل هر چه بیشتر نسبت به آرمان‌های آن بزرگمرد تاریخ ادای تکلیف کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات روز 29 اردیبهشت، این انتخابات را مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی بر شمرد و تأکید کرد: این حرکت نشان‌دهنده رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری در ایجاد وحدت میان مردم ایران از هر قومیت و مذهبی برای مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران نشان دادند که در تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری همچنان در صحنه حضور دارند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، بیان داشت: مردم ایران دموکراسی واقعی را به رخ جهانیان کشیدند.
 
وی افزود: آقای روحانی! شهرستان‌های دشتی و تنگستان در استان بوشهر که در حد فاصل نیروگاه اتمی و مجتمع عظیم پارس جنوبی واقع شده‌اند از نرخ بیکاری بالای 17 درصد رنج می‌برند.

شهریاری ادامه داد: شما نیز شاهکارهای عظیم صنعتی بعد از انقلاب اسلامی را فقط از منظر ملی مورد توجه قرار داده‌اید و نه از نگاه منافع منطقه‌ای.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در دولت‌های قبل تصمیم‌نامه‌ای تصویب شد که به موجب آن مقرر گردیده بود که وزارت نفت حداقل 50 درصد از نیروهای مورد نیاز پارس جنوبی را از افراد بومی بوشهر استفاده کند اظهار داشت: چنانچه برای این کار نیاز به آموزش نیروی انسانی باشد وزارت نفت باید تمهیدات لازم را انجام دهد زیرا شایسته نیست که جوانان تحصیلکرده و متخصص دشتی و  تنگستان بیکار باشند و همه روزه شاهد استخدام نیروهای غیر متخصص و غیر بومی باشیم.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: آقای رئیس جمهور! بیکاری، بیکاری، بیکاری؛ فقر، فقر و فقر مردم دشتی و تنگستان را رنج می‌دهد چنانچه بارها مسئولین مختلف از واردات بی‌رویه کالا و ته‌لنجی به عنوان پدیده مضر برای تولید داخل و اشتغال پایدار سخن گفته‌اند.

شهریاری تصریح کرد: همین فرزندان لنج داران که با حضور در دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا تخصص پیدا کرده و در آینده شغلی آبرومند داشته باشند پس از فارغ‌‌التحصیلی از دانشگاه‌ها برای پیدا کردن شغل مرتبط با تخصص خود چندین سال به هر دری می‌زنند و می‌بینند که همه درها به روی آن‌ها بسته است مجبور می‌شوند که با داشتن تخصص‌هایی نظیر مکانیک و عمران مجددا روی لنج پدر که تنها سرمایه و دارایی آن‌ها است کار کنند و نان بخور و نمیری برای خود تهیه کنند.

انتهای پیام /
برچسب ها: رئیس جمهور ، بیکاری ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار