300 مدرسه مازندران با رویکرد پژوهش محور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به تغییر رویکرد آموزش و پرورش به سمت پژوهش محوری گفت: نگاه آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برقراری امنیت فرهنگی است.

وی آموزش و پرورش حرفه‌ ای سرمایه‌ گذاری در آموزش معلمان دانست و افزود: تنها کارخانه‌ها و صنایع نیستند که نیاز به مدیریت حرفه‌ای دارند بلکه مدیریت مدارس نیز باید حرفه ‌ای باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برتری آموزش و پرورش مازندران در آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، انسداد مبادی بی ‌سوادی و ارتقای سواد را از جمله شاخصه های مهم در حوزه این حوزه نام برد و گفت: برغم مشکلات فراوان پارسال 700 میلیارد تومان تسهیلات به معلمان استان پرداخت شده است.

وی هدایت تحصیلی، انسداد بی سوادی، نشاط و پویایی مدارس را از دیگر امتیازات آموزش و پرورش برشمرد.

قاسمی افزود: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در پی ایجاد امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی بوده تا امنیت روانی و آسودگی خاطر برای معلمان ایجاد کند.

وی گفت: قاعده‌ مند کردن جذب نیروی انسانی در 3 سال اخیر با هدف به‌ کارگیری معلمان صاحب صلاحیت یکی از اقدامات آموزش و پرورش برای ایجاد تغییر مطلوب بوده است.

قاسمی نرخ اعتماد به جامعه معلمان را از دیگر اقدامات این نهاد آموزشی در ارتقای جایگاه معلمان عنوان کرد و افزود: اعتماد سرمایه ها را به هم نزدیک می کند و بی اعتمادی موجب می شود تا هزینه ها افزایش یافته و انرژی ها به هدر رود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه اعتماد جامعه به معلمان نظام آموزشی را قدرتمند می‌ سازد، گفت: در 3 سال اخیر مشارک مردم در امر آموزش و پرورش ۶ درصد افزایش داشته است.

وی ارتقای منزلت معلمان را قدم بعدی نظام آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه معلمان اعلام کرد و افزود: تبعیض آموزشی و تفاوت حقوقی معلمان مدارس و مراکز دانشگاهی باید در حوزه آموزش و پرورش رفع شود.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.