استان مازندران با اجرای دقیق و کارشناسی طرح درجه بندی واحدهای خبازی پایلوت درجه بندی خبازی های کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: در راستای موضوع کاهش ضایعات و ارتقا کیفیت نان که یکی از برنامه های اصلی و محوری فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران است طرح درجه بندی خبازی های استان بر اساس دستورالعمل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مازندران با محوریت شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 و با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران و اتحادیه خبازان شهرستانها برگزار شد.

وی افزود: تمامی واحدهای خبازی استان مازندران در این طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و درجه آنها نیز به تایید اعضای کمیته و دستگاههای اجرایی مربوطه رسید.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: اجرای مطلوب درجه خبازی ها با 3 محور تحت عناوین درجه بندی واحدهای خبازی، درجه بندی کارخانجات آرد سازی و آموزش خبازان پیگیری و اجرا شد.

جعفری با اشاره به درجه بندی کارخانجات آرد سازی افزود: این طرح در راستای ایجاد فضای رقابتی در تولید آرد مرغوب جهت ارتقای کیفیت نان اجرا شد.

وی گفت: کمیته ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آردسازی مازندران متشکل از شرکت غله، اداره استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنعتی کارخانجات آرد بر اساس آئین نامه اجرایی ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آرد، عملکرد آسیابانان استان را از قبیل امکانات ذخیره سازی، تجهیزات آزمایشگاهی، موازین بهداشتی، تجهیزات بوجاری و کیفیت آرد استحصالی را مورد ارزیابی و رتبه آنها را تعیین کردند.

جعفری افزود: در راستای پدافند غیر عامل استان مازندران تعداد حدود 1200 واحد خبازی با سیلندرهای 50 کیلویی گاز فشار قوی صنعتی دوگانه سوز شدند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: این اقدام با توجه به مصوبه ستاد بحران استان بمنظور آمادگی واحدهای خبازی جهت تامین نان مورد نیاز مردم در شرایط حوادث غیر مترقبه از جمله قطع احتمالی گاز و یا شرایط بحرانی آب و هوایی انجام شد.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از مولفه های اصلی در ارتقا کیفیت نان است افزود : پارسال 750 نفر از شاغلین خبازی ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را گذراندند.

وی گفت : این شرکت به عنوان مجری طرح بهبود فرآیند پخت و عرضه نان سنتی و اداره کل فنی و حرفه ای استان به عنوان دستگاه همکار برای 1500 نفر از شاغلین در خبازی ها دوره آموزشی برگزار می کند.

جعفری میزان یارانه ای که در استان برای نان داده می شود را 20 میلیارد تومان دانست و افزود: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش گندم، آرد و نان کاهش ضایعات و ارتقا کیفیت نان می توان انتظارات اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در این حوزه را تحقق بخشید.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار