گروهک تروریستی داعش با ارعاب و تهدید و شستشوی مغزی کودکان بیگناه سوری و عراقی، از آنها در کودکی جلادانی می‌سازد که تجربیات تلخ‌شان یک عمر با آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوشته‌هایی که در ادامه می‌خوانید حرف‌های دردناک کودکان بیگناه عراقی از تجربیات تلخی است که به‌ناچار در کنار گروهک تروریستی داعش کسب کرده‌اند. سه خواهر و برادر که 11، 9 و 5 سال بیشتر ندارند اما کابوس‌های همین چند سال به اندازه یک عمر برایشان کفایت می‌کند. آنها مجبور شده‌اند از ترس داعش دست به کارهایی بزنند که ضربات جبران‌ناپذیری به روح‌ پاک و کودکانه‌شان وارد کرده است. کودکانی که داعش آنها را با شستشوی مغزی، از 5 سالگی به جلادان قهاری تبدیل می‌کند. صحبت‌های آنها مربوط به مستندی است که با نام "کودکان خلیفه" ساخته شده است.
 
خواهر بزرگتر در مصاحبه‌ای دردناک می‌گوید مجبور شده است به همراه دو برادر کوچکترش دست و پای یک مرد را قطع کند. او می‌گوید"یکی از اعضای داعش به ما گفت یکی از ما پای مرد را قطع کنیم، یکی دستش را و یکی هم صورتش را با چاقو زخمی کند. او گفت اگر این کار را نکنیم ما را خواهد کشت. ما ترسیدیم  و چیزی نگفتیم. او به هر سه ما یک ساطور داد. من پای مرد را قطع کردم، یکی از برادرهایم دستش را و برادر کوچک‌مان صورت و چشم‌هایش را با چاقو زخمی کرد. از آن مرد آنقدر خون رفت که سرانجام جان داد".
 
این سه خواهر و برادر به دلیل تجربیات تلخی که پشت سر گذاشته‌اند صدمات روحی شدیدی به آنها وارد شده و در حال حاضر در کمپ آوارگان در شمال عراق نگهداری می‌شوند. 
 
کودک دیگری که به‌عنوان سرباز در کنار داعشی‌ها دوره‌های آموزش نظامی را گذرانده تعریف می‌کند "به‌عنوان بخشی از آموزش‌های نظامی بچه‌ها باید تونل‌هایی را که برای در امان ماندن از بمباران هوایی تدارک دیده شده بود سینه‌خیز می‌رفتند". او همچنین می‌گوید سربازان داعشی برای ترساندن او پیش پایش شلیک کرده‌اند تا او را تهدید کنند. "داعشی‌ها به من گفتند در حال فتح همه دنیا هستند و من فکر می‌کردم در صورت فرار بالاخره مرا هر جا که باشم پیدا کرده و خواهند کشت. بنابراین به‌ناچار شدم یکی مثل خودشان".
 
این کودکان که به "شیربچه‌های خلیفه" معروف هستند رد عملیات انتحاری توسط تروریست‌های داعش مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سال 2013 که داعش بخش‌هایی از سوریه و عراق را به کنترل خود درآورد، بر مدارس این مناطق نیز تسلط یافت و کودکان را به شیوه داعش تربیت کرد و آموزش داد. پیش از این نیز چندین ویدئو از شرکت کودکان در عملیات تروریستی داعش منتشر شده بود.
 
کودکان داعش 
 
کودکان داعش 
 
کودکان داعش 
 
کودکان داعش 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار