بحرینی با بیان اینکه تاکنون که مستحق دریافت سهام عدالت هستند مشمول دریافت آن نشده اند، گفت: دولت آتی باید در راستای تعیین تکلیف سهام عدالت از حیث آزادسازی یا توزیع سود آن برنامه مدار باشد.

افراد مستحق سهام عدالت از غافله عقب مانده اند/نقش شرکت های وابسته به سهام عدالت در اقتصاد مبهم است
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فعلی سهام عدالت، گفت: برای مدیریت سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر، تدبیر درستی نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه شرکت های خوب و سود آوری اکنون در سبد سهام عدالت است، افزود: بخشی از سهام برای دارندگان سهام عدالت است و دولت به نمایندگی از آن ها در حال مدیریت است اما به دلایل مختلف از جمله اینکه امکان افزایش سرمایه برای این بخش از سرمایه مهیا نیست با مشکل جدی مواجه هستیم.

سهام عدالت در مدار عدالت توزیع نشده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشکل دیگری که در خصوص سهام عدالت مطرح است، تصریح کرد: توزیع سهام عدالت معضل دیگری است که در این خصوص وجود دارد، زیرا علی‌رغم همه تلاش هایی که شده ، به نظر می رسد سهام عدالت در مدار عدالت توزیع نشده و کسانی که استحقاق داشتند از غافله دریافت سهام عدالت عقب ماندند.

حسین زاده بحرینی با بیان اینکه افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند مشمول دریافت آن نشده اند، گفت: تجدیدنظر در جامعه آماری سهام عدالت، برای رعایت عدالت لازم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید نقش موسساتی که به طور تدریجی در کشور ایجاد شده تحت عنوان شرکت های تعاونی و شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت و چند صد شرکت که موضوع کار همه آن ها سهام عدالت است در اقتصاد روشن شود.

وی با بیان اینکه نقش صدها موسسه و چندهزار نیرو که حول  این موسسات تشکیل شده برای سهام عدالت معلوم نیست، گفت: دولت آتی باید در راستای تعیین تکلیف سهام عدالت از حیث آزادسازی یا توزیع سود آن برنامه مدار باشد.

حسین زاده بحرینی ادامه داد: باید مشخص شود سهمی که از سهام عدالت به سهام داران داده می شود سهم شرکت های سرمایه گذاری استانی است یا خیر زیرا اگر این مسیر محل تامین سهم سهامداران باشد قانون نیز آن را تایید می کند.

وی افزود: آنچه که دولت در بحث سهام عدالت طراحی کرده این است که صندوق هایی فراهم و تاسیس شود و واحدهای این صندوق ها را به سهام داران بدهند که این ها بخشی از مسائلی است که هنوز حل نشده و نیاز به کار بیشتری دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بحث توزیع سهام عدالت هنوز از پختگی کافی برخوردار نیست، گفت: دولت دوازدهم نباید در این قضیه عجله کند زیرا باید دامنه شمول دارندگان سهام عدالت را منطقی کند یعنی افرادی که باید داخل شده و افرادی که باید خارج شوند.

به گزارش خانه ملت این نماینده تأکید کرد:  دولت دوازدهم در بحث سهام عدالت باید تکلیف شرکت های سرمایه پذیر را مشخص و همچنین نحوه واگذاری سهام به سهام داران را معین کند و تا زمانی که این مسائل متنوع سهام عدالت حل نشده هر گونه اقدام عملی و ارتباط مستقیم با سرمایه داران و مردم خطا است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار