فرهاد طباطبایی قومشه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در گفت و گو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار
داشت: در بحث آموزش که از عوامل توسعه یافته کشور محسوب میشود یک سری
فاکتورهای لحاظ میشود و در فرآیند یادگیری موثر است و باید در کلاسهای
درسی اجرا شود.
وی گفت: در کلاسهای ارگونومی فرآیند آموزشی و
ارزشیابی در تمامی ارکان کلاس مانند تخته وایت برد، محیط فیزیکی کلاس و
سایر موارد نهادینه میشود تا با کاهش استرس دانشجویان راندمان یادگیری و
تمرکز افزایش یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان
بخشی افزود: در ساخت اولین کلاس ارگونومی با توزیع پرسش نامه شاهد اختلاف
معناداری در آموزش کلاس درس عادی بودیم.
طباطبایی
تصریح کرد: ما باید نمود ارگونومی را در ابعاد مختلف در مدارس، مراکز علمی
پژوهشی و سایر نهادهای علمی نهادینه کنیم و گفتمان ارتقای آموزش در
کلاسهای ارگونومی به گوش متولیان آموزش برسانیم.
عضو
هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و
توان بخشی در زمینه علم ارگونومی پیشتاز است و امیدواریم مسائل علمی
ارگونومی با کاربردی شدن به تمام محیطهای آموزشی جهتدهی خاصی داشته باشد.
وی گفت: در حال حاضر کلاس ارگونومی در حوزه آموزش به صورت پایلوت
بوده و از آنجایی که نباید بگذاریم علوم دانشگاهی در متون درسی باقی بماند
باید ارگونومی و سایر رشتههای کاربردی را در جای خود معرفی و نهادینه
کنیم.
طباطبایی یادآور شد: برخی ابعاد ارگونومی باید در فرهنگ
کشور و در معماری فضای دینی مثل حوزهها و سایر اماکن دیده شود و امیدواریم
با هدف ارتقای آموزش بتوانیم کاربردهای ارگونومی را در تمام عرصههای
آموزشی ببینم.
انتهای پیام/