معاون مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: جمعیت روستایی در استان نسبت به چند سال قبل از 75 به 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفار عرب در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان چادگان افزود: شوراها و دهیاران نقش بسزایی در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها و جلوگیری از کاهش جمعیت روستایی دارند.

وی گفت: شوراها و دهیاران باید در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اطلاعات کامل داشته باشند تا بتوانند در راستای خدمات رسانی وتوسعه روستاها، اقدامات موثری انجام دهند.

عرب افزود: دهیاران و شوراها کارهای انجام شده برای روستاها را برای مردم اطلاع رسانی کنند که این امر باعث می شود تا روستائیان در حل مشکلات روستا همکاری کرده و از تردد روستائیان به شهرها نیز کاسته شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات استانی برای روستاهایی که فاقد دهیاری هستند پیش بینی شده است که با نظارت فرماندار در شهرستان هزینه می شود.

فرماندار چادگان نیزدراین مراسم گزارشی از مشکلات حوزه روستایی ، صنعت ، اشتغال و کشاورزی شهرستان و ایجاد تعادل بین مناطق در توزیع اعتبارات ارائه کرد.

مهدی اسدپور گفت: شورا بازوی توانمند مردم است که در راستای ارائه خدمات به شهر با هماهنگی و تبادل نظر با اداره ها برای توسعه شهر تلاش می کند.

وی افزود: اعضای شورا و دهیاران باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و در راستای ارائه خدمات به مردم و منطقه بیشتر تلاش کرده و کمک برای دولت نیز باشند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.