رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: همایش دو روزه ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور 31 اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،غلامحسین یعقوبی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این همایش با تشکیل سه کارگروه در مورد فرهنگ و اقتصاد در عرصه مدیریت، آسیب‌شناسی قانون شهرداری‌ها و نیز بررسی عملکرد گذشته شوراها به بحث می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت حضرت شاهچراغ(ع)، دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و تولیت آستان احمدی و محمدی، اجرای برنامه نور و صدا در تخت جمشید و تور گردشگری اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله برنامه‌های جنبی این همایش است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد:  شوراها بالاترین نهاد مدنیت و مشارکت مردم در امور خود هستند که با روی کار آمدن و گذشت سه دوره و آغاز دور چهارم فعالیت نمایندگان مردم در پارلمان‌های محلی نتایج خوبی را در برداشته است.

یعقوبی بیان داشت: ارتقای فرهنگ شورایی و آموزش جامعه به لحاظ مشارکت در امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که از اهداف عالیه اجرای قانون شوراها است، به دلیل عملی نشدن کامل آن با توجه به صراحت بند 9 قانون اساسی به این امر در جایگاه اصلی واقعی خود قرار نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر در شهرها به‌نام شورای اسلامی شهرداری معروف شده است تا شورای اسلامی شهر، افزود: اگر به استناد موارد مطروحه در قانون، شوراها به جایگاه واقعی خود برسند، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه برطرف می‌شود و در این راستا در تلاش هستیم که به عنوان شورایعالی استان فارس با افزایش اختیارات شوراها زمینه یکپارچه سازی شهری در شهرها و مدیریت جامع‌تر در سطوح دیگر این نهاد مردمی فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس اضافه کرد: بر اساس اصل 103 قانون، استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقام‌ها کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند، در محدوده اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیم هستند.

یعقوبی ابراز داشت: برگزاری جلسه‌های آموزشی در شهرستان‌های مرودشت، جهرم، لامرد، مهر و کازرون، بازدید از شوراهای سطح استان فارس، ملاقات اعضای این نهاد مردمی با استاندار، بررسی ماهانه 3 هزار و 200 مصوبه شوراهای شهر و انعکاس ایرادهای قانونی به صورت مکتوب از جمله فعالیت‌های شورای اسلامی دوره چهارم است.

وی ابراز داشت: راه‌اندازی سایت شورا، برگزاری جلسه مشترک شورای اسلامی استان فارس و شورای اسلامی استان‌های بوشهر در بوشهر، نشست با مدیران کل و ارائه مشکلات شهرستان‌ها، امضای تفاهم‌نامه با خانه کارگر و تهیه مقدمات صدور کارت برای اعضای شوراها، تشکیل هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شوراهای اسلامی و صدور ابلاغ به این هیئت از دیگر برنامه‌های در درست اجرای این شورا در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شیراز ، همایش ، شوراها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.