مشاور وزیر آموزش و پرورش از آموزش حقوقی به 4 هزار دانش آموز دختر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهناز احمدی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در شیراز در آیین آغاز طرح  آموزش حقوق به دانش آموزان دختر، مربیان و والدین دانش آموزان استان فارس  در مدرسه دخترانه شاهد علامه امینی ناحیه یک شیراز گفت: در بازه زمانی یک ساله 3 هزار و 900 دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه، مربی و والدین آنها در سراسر کشور در دوره آموزشی حقوق شرکت می کنند.

احمدی افزود: این طرح حدود 2 سال است که در آموزش و پرورش شکل گرفته و تلاش ما این است تا این طرح برای همه دانش آموزان اجرا شود.
 
وی ادامه داد: طرح  آموزش حقوق پس از تصویب در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پارسال در 15 استان کشور اجرا شد و امسال نیز به صورت یک طرح کشوری در سراسر کشور در حال اجرا است.
 
احمدی بیان کرد: در مرحله اول این طرح  از هر استان یک مدرس با حضور در دروه های آموزشی، آموزش های لازم را فرا گرفته تا این افراد با آموزش مربیان در مناطق و شهرستان های سراسر کشور زمینه اجرا شدن طرح در سراسر کشور را فراهم کنند.
 
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح  ،آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان در امور شهروندی و اجتماعی می باشد تا دانش آموزان در آینده در  تمام نقش هایی که به عهده خواهند گرفت، بتوانند با آگاهی از حقوق خود، با تکالیف خود نیز آشنا شوند و جامعه ای قانون مدار و نظم پذیری شکل گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.