وزیر بهداشت عنوان کرد: متأسفانه امروزه اخلاقیات آسیب دیده و احترام به ارزش‌ها، والدین و اساتید کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم پانزدهمین همایش نکو‌داشت مقام استاد که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به احترام ارزش‌های اجتماعی اظهار داشت: من از همه افرادی که به ارزش‌ها احترام می‌گذارند تشکر و قدردانی می‌کنم و بسیاری از ارزش‌ها را در علم، اخلاق و معرفت می‌دانم و امیدوارم این کشور که زمانی معدن فضایل و اخلاقیات بود این موارد و اخلاق‌مداری در سراسر آن دوباره جاری شود.

وی بیان کرد: متأسفانه سال‌های زیادی است که احترام به ارزش‌ها کمتر شده است  و به نظر من خوب است که به نسل جوان ادب و احترام به بزرگتر‌ها آموخته شود.

هاشمی عنوان کرد: زمان ما فضای اخلاقیات در بین افراد جامعه خیلی خوب بود و احترام به پدر و مادر، بزرگترها و استاد به عنوان یک ارزش محسوب می‌شد. امیدوار بودیم که در جامعه اسلامی بعد از انقلاب این فضایل و اخلاقیات رنگ و بوی بهتری به خود بگیرد، اما متأسفانه مثل اینکه مدرنیته و ورود تکنولوژی و همچنین جهانی‌سازی سبب کاهش اخلاق در جامعه امروزی شده است.

هاشمی تأکید کرد: آرزو می‌کنم که بزرگتر‌ها و افرادی که به توسعه علمی کشور خدمت می‌کنند و همه وجودشا‌ن صرف ملت ما شده است، همیشه سرافراز و موفق و سلامت باشند و همه افراد جامعه به آن‌ها احترام کامل و شایسته بگذارند.

وی تأکید کرد: بهتر است دانشگاه‌ها از استادان و همچنین کارکنان شریف کلیپ‌هایی درست کنند و در سایت این مراکز آموزشی برای تبلیغ اخلاق بگذارند که این می‌تواند به نوعی باعث الگوسازی در بین جوانان و مردم کشورمان شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروزه اخلاقیات در کشور خیلی آسیب دیده است، اما خوشبختانه در این شرایط افرادی هستند که دارای جنس زلال و ناب بوده و به سالم‌سازی فضای جامعه و کشورمان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار