وزیر بهداشت گفت: برخی برای رسیدن به قدرت متوسل به تهمت، غیبت و خیانت می‌شوند و من امیدوارم که امام علی (ع) عنایتی کرده تا همه ما در مسیر پاکی قرار بگیریم.

برخی‌ها مسئولان نسبت به تهمت و دروغ واکنشی نشان نمی‌دهند/ تلاش بیشتر برای کاهش دندان‌های پرشده، کشیده و پوسیده در کشور

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دندان با اشاره به نگاه حضرت علی (ع) به بشریت اظهار داشت: نگاه حضرت علی (ع) به بشریت همیشه برای ما عبرت‌آموز است زیرا ایشان در رعایت حقوق شهروندی بسیار حساس بود بطوریکه اگر خلخال از زن یهودی در زمان حکو‌متش باز می‌کردند حضرت مو‌لا از غصه دق می‌کردند.

وی بیان کرد: جای تعجب دارد که ما به دنبال نظامی هستیم که حضرت علی (ع) آن را در زمان خلا‌فتش ایجاد کرده بود و به هیچ عنوان نمی‌گذاشت فردی به ناحق به اموال بیت‌المال دست‌اندازی کند و این مسئله تا جایی برای حضرت علی (ع) حساس بود که دست برادرش عقیل را بخاطر داشتن چشم طمع به بیت‌المال سوزاند.

هاشمی ادامه داد: حضرت علی (ع) در زمانی که کار شخصی داشت چراغ بیت‌المال را خاموش می‌کرد و مقام و خلافت برایش بسیار بی‌ارزش بود.

وی ادامه داد: همه افتخار ما این است که شهدا جان خود را نثار کردند و فرزندان زیادی یتیم و همسرانی بی‌شوهر شدند تا نهادهای مدنی در کشور ایجاد شود تا یک حکومت سالم‌تر و کارآمد‌‌تر درست کنیم.

وی ادامه داد: شهدا جان خود را ایثار کردند تا یک مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری داشته باشیم و من از روحانیت معظم تعجب می‌کنم که امروزه از غیبت، دروغ و تهمت کم حرف می‌زنند و من بابت این مسئله غصه می‌خورم و به نظرم دروغ و اینگونه مسائل جزو موضوعات اساسی دین ما است و باید روحانیت معظم در این خصوص نهی از منکر بکنند زیرا آیات حجاب که آنقد‌ر برای افرادی مهم است بعد از آیات دروغ، غیبت و تهمت بر پیامبر (ص) نازل شد.

هاشمی عنوان کرد: متأسفانه برخی برای رسیدن به قدرت متوسل به تهمت، غیبت و خیانت می‌شوند و من امیدوارم که امام علی (ع) یک عنایتی کنند تا همه ما در مسیر پاکی قرار بگیریم و اگر شخصی علاقه‌ای به دست یافتن به قدرت دارد، به قول شهید بهشتی بزرگوار این عمل او برای شیفتگی باشد.

وی ادامه داد: ما متاسفانه از عملکرد و تفکر غربی‌ها انتقاد می‌کنیم اما خودمان همان راه آنها را تقلید می‌کنیم و به نظر من با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و اگر قرار بود این همه پول در قسمت‌های مختلف هزینه کنیم پس چرا این همه دروغ، تهمت و غیبت هست و چرا اینگونه حرف‌ها به میان آورده می‌شود.

هاشمی تأکید کرد: همه باید به مسیر دین و قرآن برگردند و پیامبر اکرم (ص) بخاطر اخلاق مبعوث شدند و به نظر من اگر اخلاق در جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد چیزی ندارد زیرا تمام ارزش کشور ما بر اخلاق بنا شده است.

وی گفت: اگر نهی از منکر است باید در رأس آن نهی از غیبت، تهمت و دروغ باشد؛ حجاب کی(چه زمانی) آیات آن نازل شده و کی(چه زمانی) در حکومت رسول‌الله به نوعی اجباری شده است؟ و این مسئله چند سال طول کشید.

وزیر بهداشت ادامه داد: افرادی که بخاطر پیدا شدن دو تار مو رگ گردنشان‌ بیرون میزند اما متأسفانه نسبت به تهمت، دروغ و بدتر‌ از اینها هیچگونه‌ واکنشی نشان نمی‌دهند و به نظرم آنها باید نهی منکر را از خودشان شروع کنند.

وی ادامه داد: خدمات شما دندان‌پزشکان کم‌نظیر است و کارهای شما باقیات‌ الصالحات‌ برا‌یتان باقی می‌گذارد و بنا به فرمایش حضرت علی (ع) اگر مردم از شما تعریف می‌کنند نباید مغرور شوید و اگر مذمت از شما کردند باید صبر پیشه کنید زیرا کارهای خوب شما باقی می‌ماند.

هاشمی ادامه داد: نهادهای مختلفی از جمله آموزش و پرورش کارهای مفیدی انجام داده‌اند و همکاری خوبی در زمینه سلامت دهان و دندان با ما داشته‌اند اما در حوزه آموزش با اینکه کارهای خوبی صورت گرفته اما ناکافی است و کارنامه خوبی به ثبت نرسیده زیرا پس از 20 سال تربیت دندان‌پزشکی، شاخص DMf (دندان‌های پرشده، کشیده و پوسیده) ما سیر صعودی دارد و باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

وی عنوان کرد: رفتارهای نظارتی والدین و فرهنگسازی‌ می‌تواند در سلامت دهان و دندان اثربخش‌ باشد و خوشبختانه باید بگویم که شیب دانش ما بسیار تند بوده و افراد زیادی با‌سواد شده‌اند و این می‌تواند باعث پیشرفت ما در همه حوزه‌های سلامت شود.

هاشمی ادامه داد: باید دیدمان را نسبت به مسائل تغییر دهیم و یک بعدی نباید به مسئولیت‌ها نگاه کرد زیرا مسئله مهم خروجی کار است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وقتی DMF در شهری بالا باشد این مسئله نشان‌ دهنده ناکارآمدی ما است و مسئله مهم این بوده که چه چیزی عاید مردم می‌‌شود.

وی یادآور شد: کشور ما همانند سایر جوامع بین‌الملل از دستاوردهای علم دندان‌پزشکی برای پیشگیری از بیماری‌‌های دهان و دندان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.