سجادپور: بزرگداشت جانباز تقدیر از ارزشهای انقلاب و اسلام است

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه گفت: تقدیر از جانباز تقدیر از ارزشهای انقلاب و اسلام است. چرا که آنان ثابت کردند برای ارزش‌های مادی به میدان نبرد نرفته‌اند.

سجادپور: بزرگداشت جانباز تقدیر از ارزشهای انقلاب و اسلام استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت روز جانباز صبح امروز 11 اردیبهشت با حضور مسئولان و جانبازان در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد.
 
در این مراسم سید کاظم سجادپور رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه طی سخنانی با بیان اینکه در قرن گذشته انقلاب اسلامی و بعد از آن جنگ تحمیلی مهمترین رخداد تاریخ ما بود، اظهارداشت: رشادت و فداکاری عزیزان ما که آن را وظیفه خود تلقی می‌کردند، از خاطرها فراموش نمی‌شود. هرچند این فداکاری آنها فاقد انگیزه مادی بود اما این نبایستی مانع از این شود که ما یاد و خاطر آنها را فراموش کنیم.
 
سجادپور اضافه کرد: معتقدیم اگر انگیزه دینی و مذهبی را از انقلاب بگیریم، دیگر با مخاصمه و مناقشه جدی روبرو نخواهیم بود، در حالیکه اصل و جوهره خود و را از مذهب و انقلاب می‌دانیم. این ارزشها همیشگی بوده و پایدار است. لذا هیچ تفکر ضد دین و یا غیردینی با سیاست‌ها و اصول انقلاب سازگار نیست.
 
رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه با تاکید بر این مسأله که دو عنصر سرزمین و انقلاب اسلامی توامان بایستی برای درک سیاست خارجی کشور لحاظ شود، اظهارداشت: در نگاه اندام واره به سیاست خارجی، کالبد  آن، جغرافیایی سرزمینی و روح آن نظام سیاسی حاکم بر کشور یعنی اسلام با تمرکز بر مسائل دینی است.
 
وی تصریح کرد: تقدیر از جانباز تقدیر از ارزشهای انقلاب و اسلام است. جانبازان ثابت کردند که برای کسب ارزشهای مادی و این تقدیرها به میدان نبرد نرفتند، بلکه بر اساس احساس وظیفه و نیل به اهداف عالیه در این مسیر قدم گذاشتند. لذا توجه به اینکه از کجا آمده ایم و به کجا می رویم خیلی مهم است.
 
سجادپور یافتن و پیروی الگو و نمونه برای انسان همواره مهم بوده است. با تعمق در زندگی بسیاری از قهرمانان جهانی که بنظر الگوهای خوبی می آیند، مشاهده می شود که تک بعدی بوده و در سایر ابعاد نه تنها قهرمان نبوده بلکه سرشکسته و الگویی منفی محسوب می شوند. درحالیکه در زندگی ما قهرمانان کوچکی هستند که کمتر در معرض دید ما هستند. جانبازان و ایثارگران از این گروه می باشند که واقعا میتوانند در همه ابعاد الگو باشند. زندگی و منش آنها چارچوب های مفهومی و احساسی خوبی به ما منتقل می کنند. آنها هرچند بی نام و به ظاهر کوچک هستند، ولی با بزرگواری خود خیرات زیادی را میتوانند برای ما ببار بیاورند.
 
در خاتمه این مراسم لوح تقدیری از طرف سجادپور به همراه کتاب تازه منتشره این مرکز تحت عنوان "دوران گذار روابط بین الملل در جهان پساغربی" به جانبازان حاضر در نشست اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار