دبیر دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تشریح کرد؛

حضور بیش از ۶ هزار دانش آموز در پروژه‌های علمی تبیان

دبیر جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان از اهداف علمی، فرهنگی و اخلاقی این پروژه‌ها خبر داد.

حضور بیش از ۶ هزار دانش آموز در پروژه‌های علمی تبیان
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الناز فطیر دبیر جشنواره‌های دانش آموزی موسسه تبیان در نشست خبری جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان که در روز دو شنبه در محل موسسه تبیان برگزار شد،اظهار داشت: ثبت نام این جشنواره از ۱۳ آبان آغاز شد که در مجموع ۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند، اما بر اساس داوری‌های صورت گرفته تنها ۶ هزار نفر از دانش آموزان به جشنواره راه پیدا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ماهیت پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان، هدایت دانش‌آموزان و ارائه مشاوره‌های اینترنتی در این زمینه است که با کارگروه‌های مختلف بر روی سایت قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان فرصت دارند که سطح توانایی و استعدادشان را در این پروژه‌ها نشان دهند، همچنین می‌توانند مشاوره‌های رایگانی از طریق سایت تبیان داشته باشند تا پس از داوری مرحله اول برای جشنواره پایانی دعوت شوند.

فطیر اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره پروژه‌های تبیان در روز چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی اجرا می‌شود که این تعداد دانش‌آموز در قالب ۱۵۰۰ گروه علمی به صورت ۲ الی ۳ نفره حضور دارند و گرایش‌های این پروژه‌ها به صورت سمینار علمی، مسابقات علمی و غرفه‌های نمایشی هستند که ۶۲۰ گروه در بخش سمینار، ۵۵۰ نفر در بخش مسابقات و ۳۳۰ نفر در بخش غرفه‌های نمایشی هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان به صورت اینترنتی در سامانه ما ثبت‌نام می‌کنند، از سراسر کشور از هر ۲۰ استان تعدادی دانش‌آموز اختصاص پیدا کرده که ۱۰۰۰ نفر از بین این ۶ هزار دانش‌آموز از شهرستان‌های کشورمان حضور پیدا می‌کنند.

همچنین این تعداد گروه‌ها پس از داوری نهایی توسط اساتید دانشگاه بررسی می‌شوند و ۱۳۰ تیم به عنوان گروه برگزیده در روز جمعه انتخاب می‌شوند و جوایزی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: گرایش‌های این پروژه‌های دانش‌آموزی در زمینه هوا – فضا به صورت راکت آبی، گلاید‌ر، هاور‌کراپ هست و در زمینه ربا‌تیک به صورت ربات‌های مسیر‌یاب، جنگجو، نمایشی و همکار و در زمینه زیست‌شناسی به صورت اَبَر حباب و ماشین‌های با سوخت شیمیایی است.

فطیر عنوان کرد: دانش‌آموزان در این بخش در رشته‌های فنی – مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم اجتماعی، علوم زیستی و نا‌نو شرکت‌دارند و همه دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی از اول دبستان تا پیش‌دانشگاهی در این جشنواره حضور دارند.

همچنین لازم به ذکر است که این جشنواره نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش کمی داشته و از لحاظ کیفی نیز گرایش‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

وی در پایان گفت: پروژه‌های دانش‌آموزی بهانه‌ای برای ورود دانش‌آموزان به سایت تبیان است تا از پروژه‌های جذابی که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند و به سمت مسائل فرهنگی و علمی سوق پیدا کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار