بیش از 600 گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه وجود دارد که از این تعداد 260 گونه انحصارا متعلق به منطقه اشترانکوه هستند.

وجود 600 گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده اشترانکوهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: بیش از 600 گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه وجود دارد که از این تعداد 260 گونه انحصارا متعلق به منطقه اشترانکوه هستند که این موضوع نشان دهنده ظرفیت بسیار ویژه این منطقه حفاظت شده است.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه ادامه داد: خوشبختانه اکنون گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه حفاظت شده اشترانکوه در حال رشد کردن بوده و در وضعیت مناسبی قرار دارند و محیط‌بانان نیز به صورت شبانه‌روز در جهت حفاظت از این میراث گرانبها گام بر می‌دارند.

احمد گودرزی  همچنین از بازگشت 6 قلاده پلنگ به منطقه حفاظت شده اشترانکوه خبر داد و گفت: در گذشته شاهد رهاشدن این منطقه بودیم که همین موضوع باعث از بین رفتن گونه‌های نادری همچون پلنگ، کل و بز و قوچ و میش، خرس و دیگر گونه‌های جانوری و گیاهی شده بود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه بالارفتن ضریب امنیت منطقه باعث شد تا 6 قلاده پلنگ به این زیستگاه برگردند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه اظهار کرد: 4 یا 5 هزار راس گراز در این منطقه حفاظت شده وجود دارد که با توجه به بالا رفتن جمعیت طعمه‌های درندگان، شاهد افزایش جمعیت گونه‌هایی همچون پلنگ در منطقه هستیم.

گودرزی عنوان کرد: اکنون 6 قلاده پلنگ با 2 توله، حدود 160 راس بز پازن و 40 راس پازن بالای 8 سال و 400 راس کل و بز در این منطقه حفاظت شده مشاهده مستقیم شده‌اند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.