رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لزوم توسعه مسابقه کارآفرینی در کشور احساس می شود و به واقع برای رفع مشکلات و معضلات اقتصادی باید در راستای اشتغالزایی و تولید هر چه بیشتر گام برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ،علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه سالن آمفی تئاتر شهرستان قدس که با حضور جمعی از مسئولان استانی،شهرستانی و منطقه ای همچون استاندار تهران، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان قدس،روسای ادارات و مسئولان مدیریت شهری این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: کشور ایران از آورده های مطلوب و برجسته ای برخوردار است و می طلبد از سرمایه های موجود به بهترین و شایسته ترین نحو ممکن استفاده شود و عدم استفاده صحیح از چنین ظرفیت ها و فرصت هایی،مصداق کفران نعمت خواهد بود.

وی افزود: استفاده صحیح از منابع نفتی و گازی و تبدیل آن به شیوه تولید و توسعه کارخانجات،ضرورتی است که شکوفایی و پیشرفت کشور را تسریع می کند.

لاریجانی عنوان کرد: فروش نفت و هزینه کرد آن (در امور غیر تولیدی و مولد)،دردی از کشور دوا نمی کند و به واقع زمانی می توان از منابع موجود به بهترین نحو ممکن بهره جست که زمینه تبدیل آن به کارخانه و مراکز تولیدی فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح سرمایه گذاری ها و نقش موثر آن در رفع معضل بیکاری گفت:لزوم توسعه مسابقه کارآفرینی در کشور احساس می شود و قطعا هر آنچه در این عرصه  به توفیقات بیشتری نائل شویم زمینه رفع بیکاری به نحو مطلوب تری فراهم خواهد شد.

دادن وعده پول از سوی سیاستمداران،مطلوب و سازنده نیست

لاریجانی ضمن انتقاد از طرح وعده پرداخت پول از سوی برخی گفت:فارغ التحصیلان دانشگاهی صدقه نمی خواهند بلکه زمینه تولید و اشتغال می خواهند و سخن و روحیه صادقانه در عالم سیاست به تلاش برای تولید و اشتغال هر چه بیشتر معطوف می شود.

وی افزود:اخیرا توفیقات موثری حاصل شده که خودکفایی ایران در گندم و افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بسترسازی برای خودکفایی در بنزین از نمونه های آن به شمار می رود اما متاسفانه در حوزه صنعت  و معدن لزوم توجه مضاعف احساس می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:خوشبختانه ثبات و امینت قابل توجهی در کشور حاکم است و این مهم به برکت راهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش مجاهدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (نیروهای مسلح)حاصل شده و با برنامه ریزی اصولی و مدون،شناخت دقیق مشکلات و بکارگیری راهکارهای موثر می توان در سایه ثبات و امنیت موجود به موفقیت های چشمگیرتری نائل شد.

دو هزار واحد صنعتی و شش هزار واحد صنفی در شهرستان قدس فعال هستند

در ادامه این مراسم،سید مهدی محمدی،فرماندار قدس در تشریح ظرفیت های بالقوه شهرستان قدس و نقش موثر آن در اقتصاد استان تهران گفت:منطقه مذکور با 114 کیلومتر مربع در مجاورت شهرستان های شهریار، کرج و تهران قرار دارد و پیرو مصوبه سال 1388 هیات وزیران،به شهرستانی مستقل با یک بخش مرکزی و دو دهستان تبدیل شد.

وی افزود:جمعیت این شهرستان بیش از 316 هزار نفر برآورد می شود و میزان رشد آن در طول دهه های اخیر به بیش از 5 برابر تخمین زده می شود.

محمدی عنوان کرد:یکی از ویژگی های این شهرستان به وجود محورها و شاهراه های مواصلاتی همچون محور تهران-کرج،کمربندی تبریز-همدان،راه آهن تهران-تبریز و محور چیتگر به عنوان یکی از مسیرهای اصلی دسترسی پایتخت به شهرستان های غربی استان تهران معطوف می شود.

وی افزود: عبور لوله های نفت و گاز،وجود شرکت ها و مراکز تولیدی متنوع و متعدد صنعتی،فعالیت دو هزار واحد تولیدی صنعتی و 9 هزار واحد صنفی و 65 واحد معدنی و شن و ماسه از دیگر استعدادهای و توانمندی های بالقوه موجود در این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار قدس عنوان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده،51 درصد از جمعیت این شهرستان در عرصه صنعت 41  درصد خدمات،1  درصد کشاورزی و هفت درصد در سایه مشاغل مشغول به فعالیت هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: حضور و تحصیل قریب به 6 هزار دانشجو و 60 هزار دانش آموز موید ظرفیت های علمی این شهرستان است که امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده،به توفیقات سازنده و شایسته تری در این محدوده از غرب استان تهران نائل شویم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار