صدور سند اجرای قانون ساماندهی و حمایت از ساخت و عرضه مسکن سال گذشته در مازندران 28 درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در سال 95 در اجرای قانون ساماندهی وحمایت از تولید وعرضه مسکن ، 16 هزار و 598 سند مربوط به روستاهای بالای 20خانوار جمعیت و یا شهر های کمتر از 25 هزار نفر جمعیت سند صادر شد.

وی افزود: رشد 28 درصدی صدور اسناد در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر نشانه عزم جدی ، تعامل و همکاری میان اداره کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوده است.

بهادر گفت: قانون ساماندهی وحمایت از تولید وعرضه مسکن ، در محدوده بافت روستاهای بالای 20خانوار و شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت اجرا می شود، که در ابتدا بنیاد مسکن وضعیت ثبتی محل اجرای طرح را از واحد های ثبتی استعلام و پس از دریافت پاسخ در صورت وجود شرایط قانونی ، تشکیل پرونده می دهد که حاوی نقشه ، گواهی احراز مالکیت ، مشخصات متصرفین بوده و پس از تکمیل آن برای رسیدگی و صدور سند مالکیت کاداستری به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: از مهمترین فوائد صدور سند در روستاها جلوگيری از بروز اختلافات ملکی٬ ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها و امکان بهره گیری روستائیان از تسهیلات بانکی و ارزش حقوقی و اقتصادی املاک روستایی و در نهایت رونق کسب و کار می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال 95 باید 14 هزار و 500 سند در قالب قانون ساماندهی در استان مازندران صادر می شد که اداره کل ثبت اسناد واملاک مازندران با صدور بیش از 16 هزار و 500 سند موفق به تحقق 114 درصدی برنامه عملیاتی خود در این حوزه شد که شهرستان های آمل ، قائمشهر و بابل به ترتیب حائز بهترین عملکرد در صدور این اسناد شدند.

بهادر گفت: امسال نیز بیش از 16 هزار سند در اجرای این قانون توسط 24 واحد ثبتی در استان باید صادر شود و پیش از این نیز در اجرای مواد 140 و 133 برنامه های سوم و چهارم توسعه بیش از 244 هزار سند برای شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر و روستائیان مشمول این طرح صادر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.