صدور اسناد کاداستری پارسال در مازندران ۱۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: پارسال در 24 واحدثبتی در سطح استان 187 هزار و 954 برگ سند کاداستری صادر شد که در مقایسه با سال 94 بیش از 10 درصد رشد یافت.

وی افزود : بیش از 131 هزار ، اسناد صادر شده جدید کاداستری ، نزدیک به 18 هزار و 500 مورد آن در اجرای طرح فراخوان و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ و بقیه نیز مربوط به تعویض اسناد انتقال یافته بود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در مجموع عملیات ثبتی ادارات تابعه شامل پذیرش ثبت، تحدید حدود، تفکیک ، افراز و تجمیع نیز 2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 94رشد داشت و در سال 95 بیش از 3 هزار مورد تقاضای ثبت املاک پذیرفته شده٬ 5 هزار و 557 ملک نیز تحدید حدود و نزدیک به 24 هزار ملک نیز تفکیک یا افراز شد.

بهادر افزود: پارسال بر اساس در خواست مراجع قضایی و دیگر دوایر اجرایی بیش از 25 هزار ملک بازداشت و از 15 هزار و 422 ملک نیز رفع بازداشت شد و به 133 هزار و 786 مورد استعلام دفاتر اسناد رسمی و محاکم دادگستری نیز پاسخ داده شده که 105 هزار و 600 مورد آن از استعلامات پاسخ داده شده مکانیزه وصول وپاسخ آن نیز مکانیزه ارسال شده است.

وی گفت: 21 هزار از اسناد صادره سال 95 مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی و ساختمان های بدون سند رسمی و 16 هزار و 598 مورد نیز در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و یک هزار و 260 مورد آن املاک موقوفه و بقیه نیز مربوط به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که به ترتیب 20 و 28 و 100 درصد رشد داشت .

بهادر افزود: اجرایی شدن تکالیف مقرر در قانون جامع حدنگار، تسریع در روند اجرای طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای ، تسریع در آرشیو الکترونیک پرونده های ثبتی و مستندسازی و تثبیت املاک ملی ، موات دولتی و موقوفه از مهم ترین محورهای عملیات امسال در حوزه امور املاک و کاداستر اداره کل ثبت استان است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار