تا به حال از خود پرسیده اید که اگر حضرت زهرا (س) در زمان ما زندگی می‌کردند جهیزیه شان چه بود؟

معادل جهیزیه حضرت زهرا(س) از وسایل امروزی به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی درباره جهیزیه حضرت زهرا (س) می‌گویند که بر اساس مهری بوده که حضرت (ع) پرداخته بودند، در تاریخ، این مهر و فهرست جهیزیه بانو فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نیز مشخص است که مهر حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ درهم بوده، یعنی به پول امروزی اگر بخواهیم معادل طلا حساب کنیم و بسیار بالا بگیریم، چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان می‌شود.

فهرست جهیزیه حضرت زهرا (س) نیز شامل یک پوستین به عنوان فرش، یک دست رختخواب بسیار ساده و ظرفهایی به دور از تجملات برای پخت غذا بوده است. به طور کلی این جهیزیه بسیار مختصر فقط برای شروع یک زندگی ساده دونفره، آن هم زندگی‌های بی آلایش آن زمان در مدینه فراهم شده بود. از این جهت حضرت علی (ع) و بانو فاطمه زهرا (س) می‌خواستند نه تنها الگوی جوانان مدینه بلکه الگویی برای تمام بشریت باشند.

در ادامه یک گزارش مردمی را مشاهده خواهید کرد که نظرات جالب و متفاوت مردم را در اینباره خواهید شنید که هرکدام می‌گویند که اگر ایشان در این زمان زندگی می‌کردند ممکن بود کدام یک از وسایل امروزی را داشته باشند و یا اینکه فهرست جهیزیه ایشان چقدر می‌توانسته از وسایل تجملاتی امروز دور باشد.

دانلود فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.