نشست دو روزه وزرای هفت کشور صنعتی جهان با درخواست از ایران برای حل چالش‌های منطقه‌ای پایان یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست؛ وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان در پایان نشست دو روزه "جی هفت" در ایتالیا، بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند. در این بیانیه به موضوعات مختلف بین‌المللی از جمله ایران، سوریه و روسیه نیز اشاره شده است.

وزرای خارجه جی هفت ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران، خواستار پایبندی تمام طرف‌ها به این توافق شدند. در بیانیه مشترک وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و کانادا به آزمایشات موشکی ایران نیز اشاره شده و پس از اعلام نگرانی عمیق درباره این آزمایشات ادعا شده است آزمایشات موشکی ایران مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. در ادامه از ایران خواسته شده است برای یافتن راهکاری سیاسی در جهت پایان دادن به چالش‌های منطقه‌ای در عراق، یمن و سوریه و مبارزه با تروریسم همکاری کند.

در بخش دیگری از این بیانیه موضوع حمایت روسیه از دولت "بشار اسد" مطرح و از مسکو خواسته شده است دست از حمایت اسد بردارد. اما برخلاف درخواست انگلیس، دیگر وزرای امور خارجه جی هفت حاضر به اعمال تحریم علیه روسیه نشدند.

در این بیانیه از روسیه خواسته شده با اعمال فشار بر دولت سوریه به پایان دادن جنگ شش ساله در این کشور کمک کند. 

وزرای خارجه جی هفت حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه را که دست‌کم 80 کشته برجای گذاشت، محکوم و در مقابل از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه که جمعه گذشته انجام شد، حمایت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار