مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر هدایت تحصیلی درست انجام شود گام جدی در توسعه پایدار کشور برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی قاسمی در کارگاه توجیه و تبیین شیوه نامه اجرایی هدایت تحصیلی دوره اول متوسطه (پایه نهم) که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، گفت: اصلی ترین نیاز جامعه امروز توسعه است که باید در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر توسعه جوامع را فراهم می کند، افزود: باید توسعه درونزا وجود داشته باشد و برای مصرف کالای داخلی و تولید انسان های مولد فرام شود تا به اشتغال و توسعه پایدار دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از اصلی ترین پایه های توسعه کشور هدایت تحصیلی نیروی انسانی است، گفت: اگر هدایت تحصیلی درست صورت گیرد گام جدی در توسعه پایدار کشور برداشته می شود. اما باید مدنظر داشته باشیم که هدایت تحصیلی اجباری نبوده و راه های آن برای دانش آموزان باید هموار شود.

قاسمی با بیان اینکه باید حقایق برای خانواده ها و دانش آموزان مشخص شود، افزود: در هدایت تحصیلی باید تفکر سیستمی وجود داشته باشد و این را برای خانواده ها نهادینه کرد که هر دانش آموز به مثابه جزئی از سیستم جامعه است و آینده کشور باید در هدایت تحصیلی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی هر فرد در سیستم جامعه، گفت: میل مفرط به رشته تجربی برای جامعه خطر آفرین است، زیرا کشور به تعادل منطقی و تناسب در گرایش به رشته های مختلف نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: در این راه باید کادر آموزشی مدرسه، خانواده ها را اقناع کرده و براساس 2 اصل قانون و اخلاق عمل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.