فضای فرهنگی - تاریخی مقبره الشعرای تبریز تا رویداد تبریز 2018 اتمام و آماده سازی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهردار منطقه 10 تبریز با اعلام این خبر گفت : فضای بهسازی مقبره الشعرای تبریز در 15 هزار متر مربع از 2 سال پیش توسط دو پیمانکار شروع شده است که قرارداد پیمانکار اول با 8 میلیارد تومان پایان یافته و پیمانکار دوم نیز کار خودش را شروع کرده است.

خوشنواز افزود : براساس قولی که از شهردار تبریز گرفته ایم فضای فاخر مقبره الشعرا را تا رویداد تبریز 2018  تمام کرده و آماده میهمانان خواهیم کرد.

وی گفت : طبق قراردادی که با دانشگاه تبریز بسته ایم در این فضای فاخر، شناسنامه 410 شاعر، عارف  و همچنین  مشاهیر و مفاخیر ایران زمین نصب خواهد شد.

شهردار منطقه 10 تبریز افزود : با ایجاد فضاهای خاطره گاه ، قدمگاه، بیگاه، آمفی تئاتر و موزه ها بویژه مکاتب و آثار استاد شهریار در این مکان، پیشینه و گنجینه های بی نظیر و پنهان شهر تبریز را به نمایش خواهیم گذاشت.

خوشنوار همچنین با اشاره به اهمیت موزه قاجار ، آن را در ردیف  اول و دوم موزه های کشور عنوان کرد و گفت : این اهمیت موزه قاجار ، کار و مسئولیت ما را سنگین تر کرده است. به همین دلیل با اهتمام مدیریت استان در 3 فاز آن را توسعه می دهیم.

 وی با اشاره به این که فاز اول و دوم این طرح با تملک و توسعه مدرسه شیخ عطار و فیوضات تمام شده و فاز سوم هم در 2 هزار و 500 متر در حال اجراست افزود : تا اواخراردیبهشت ماه سال جاری این فضا هم اتمام و توسعه پیدا خواهد کرد و به این ترتیب با ایجاد 12 متری پیاده راه مابین فضای اداری صنایع و معادن و اداره کار و مقبره الشعرا ، موثرترین حرکت در حوزه فرهنگ و تاریخ و تمدن و مکتب تبریز انجام خواهد شد.

 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.