بیش از ۲۶ هزار مورد ولادت در سال95 در استان قم ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خلیل مرادی مدیرکل ثبت‌ احوال استان قم گفت: در سال ۹۵ ۴۱۰دوقلو، ۲۱ سه‌قلو و ۳ مورد چهارقلو در سال گذشته ثبت شد که نسبت به سال های گذشته با رشد نسبی روبه‌رو بوده است
 
مرادی در ادامه به میزان ولادت در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 95 میزان ولادت 26 هزار و 445 مورد بوده که از این تعداد 13 هزار و612 پسر و 12 هزار و 833 دختر به دنیا آمده است. که از این میزان تولد 25 هزار و 858 مورد آن در شهر به دنیا آمده‌اند، و در روستاهای استان نیز 587 مورد ولادت در سال گذشته رخ‌ داده است.
 
وی به نام‌های علی، امیرعلی، محمدحسین، امیرعباس، امیرحسین، حسین، محمد، محمدمهدی، محمدطاها، محمدرضا را که بیشترین فراوانی نام‌ها در پسران و نام‌های فاطمه و زهرا نیز بیشترین فراوانی نام دخترانه را برای متولدان سال 95 به خود اختصاص داده‌اند اشاره کرد و گفت: زینب، حلما، نازنین زهرا، معصومه، محیا، فاطمه زهرا و رقیه نیز پس‌ازاین نام‌ها در ردیف‌های بعدی قرارگرفته‌اند.
 
وی در پایان به  میزان فوتی در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 5 هزار و 770 مورد فوتی  در سال گذشته بوده و همچنین چندقلوزایی هم نسبت به سال ماقبل با رشد نسبی روبرو بوده است، به‌نحوی‌که 410 دوقلو، 21 سه‌قلو و 3 مورد چهارقلو در سال گذشته ثبت شد.
 
انتهای پیام/ص
برچسب ها: ولادت ، ثبت ، 26هزار تولد ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار