آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سبب بیدارگری دنیا شد گفت:با زنده نگاه داشتن روحیه انقلابی گری در حفظ ارزش های نظام کوشا باشیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در جلسه هفتمین اجلاسیه اساتید و نخبگان بسیج حوزه علمیه قم،که در دفتر ایشان برگزار شدبابیان اینکه انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی در دنیا شد، گفت: ما شاهد حرکتی به‌عنوان بیدار گری اسلامی در دنیا بودیم، حرکاتی که از مساجد و با ندای الله‌اکبر آغاز شد و در برابر طاغوت و ظالم ایستادگی کرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیاری داشته است، خاطرنشان کرد: انقلاب همچنین به دلیل دسیسه دشمنان متحمل آسیب‌های زیادی شده است، بنابراین باید با زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی گری و برگزاری جلسات متعدد به‌منظور شناساندن انقلاب، ابعاد و آثار آن‌ها، در حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به‌ضرورت مراجعه مردم به عالمان دین، عنوان کرد: مردم باید در زمان غیبت و در مواجهه با هر حادثه‌ای به علما مراجعه کنند، زیرا علما دسترسی کاملی به معارف دین دارند.

وی با تأکید بر اینکه رهبری فرزانه امام خمینی(ره) سبب تولد دوباره اسلام شد، افزود: انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام را در کشور محقق کرد، زیرا اسلام در زمان قبل از انقلاب به حاشیه سپرده‌ شده بود و عاری از هرگونه ارزش‌های اسلامی بود، همچنین انقلاب توانست تحولی عظیم را نیز در دنیا به وجود آورد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، عنوان کرد: دشمنان با روی گشاده با ما در حفظ ارزش ها صحبت می‌کنند و در پشت سر علیه ما هستند، بنابراین باید با ذکاوت و آگاهی به این مسئله با آن‌ها مقابله کرد، زیرا قرآن تأکید کرده است که مسلمانان اگر استقامت و تقوا داشته باشند، هیچ مکر و حیله‌ای بر آن‌ها غالب نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه گرفتن کارکرد تسهیلات را حرام دانست و تصریح کرد: این کار ربا بوده و ربا نیز فعلی حرام است، بانک‌ها باید از گرفتن کارکرد خودداری کنند، حوزه‌های علمیه نیز باید باشهامت علیه هجمه‌هایی که به اسلام وارد می‌شود، تلاش کند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن اوامر رهبر معظم انقلاب در کشور، خاطرنشان کرد: اراده ولی‌فقیه باید در همه امور کشور حاکم شود، و همه مردم گوش‌به‌فرمان رهبری باشند تا بتوانند از دین و کشور حراست کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار