کاخ سفید اعلام کرد هیچ سندی وجود ندارد که از تبانی ترامپ با روسیه حکایت داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید مدعی شد مقام های ارشد اطلاعاتی دولت باراک اوباما، دولت پیشین آمریکا در نشست پرسش و پاسخ کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان تاکید کردند هیچ شاهدی مبنی بر تبانی کردن ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ و روسیه وجود ندارد.
 
به گزارش سی ان ان، شون اسپایسر در نشست خبری روز دوشنبه با خبرنگاران ادعا کرد: رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان جاسوسی سیا) در دوران اوباما و مدیر اطلاعات ملی دوران اوباما هم شهادت داده اند هیچ سندی نیست که نشان دهنده تبانی ترامپ با روسیه باشد و ما این سخنان را از آنان می پذیریم.
 
اما اطلاعات تازه ای درباره روند گردآوری اطلاعات در جلسه ی استماع مطرح شد که به باور ما قابل توجه است و آن اینکه نام شهروندان آمریکایی در گزارش های اطلاعاتی افشا می شده است. و علاوه بر آن نام های افشا شده غیرقانونی به رسانه ها درز پیدا می کند که به خودی خود جرم به شمار می آید.
 
جیمز کومی در جلسه استماع بیان داشت برخی گماشتگان سیاسی اوباما به نام های افشا شده شهروندان آمریکایی دسترسی داشته اند که از آن جمله می توان به مقام های ارشد کاخ سفید، مقام های ارشد وزارت دادگستری و مقام های ارشد اطلاعاتی اشاره کرد.
 
نام مایکل فلین پیش از پایان ریاست جمهوری اوباما افشا شد و پس از آن هم به شکلی غیرقانونی به رسانه ها درز پیدا کرد. افشاگری برخلاف این حقیقت دارد اتفاق می افتد که به گفته ی راجرز ، مدیر اداره امنیت ملی و مدیر کومی امنیت ملی کشور را با خطر روبرو می سازد.
 
نه تنها نام ژنرال فلین افشا شده بود بلکه مدیر کومی از پاسخ دادن به این پرسش که آیا وی رئیس جمهور اوباما را در جریان گفتگوهای تلفنی فلین قرار داده یا نه خودداری کرد. مدیر کومی افشای چنین اطلاعات طبقه بندی شده ای را تهدید برای امنیت ملی خواند و تاکید کرد تا جایی که قانون به او اجازه بدهد چنین مواردی را بررسی و تعیین تکلیف خواهد کرد.
 
وی همچنین گفت افشای اطلاعات طبقه بندی به شکلی غیر معمول رواج پیدا کرده و زمان بندی این افشاگری ها نیز جای سوال دارد. اسپایسر همچنین به نقل از میران اف بی آی و اداره امنیت ملی مدعی شد هیچ شاهدی وجود ندارد که نشان بدهد آراء در ایالت هایی بلاتکلیفی که رئیس جمهور ترامپ در آنها بیشترین رای را بدست آورده دستکاری شده اند یا در روند رای گیری در آن ایالت ها تقلب اتفاق افتاده است.
 
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور ترامپ آمادگی دارد ادعای خود را پس گرفته و از رئیس جمهور اوباما عذرخواهی کند گفت: همانگونه که پیشتر اعلام شده این نشست، تازه آغاز کار است و پس از این هم نشست های دیگری برگزار می شود.
 
علاوه بر این اطلاعات جالبی هم درباره افشای نام شهروندان آمریکایی از جمله ژنرال فلین وجود دارد که در این نشست به آن پرداخته نشده و از آنجا که زمان کمی در اختیار بوده همین جا خاتمه داده می شود اما حوزه های بسیاری هست که باید پوشش داده شود و اطلاعات بسیاری که بایستی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرند.
 
شون اسپایسر در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور همچنان بر ادعای خود تاکید می کند که از هیچ گونه رابطه ای بین اعضای ستاد تبلیغاتی خود با روسیه آگاهی ندارد گفت بله و حتی ژنرال فلین هم یکی از افرادی بود که داوطلبانه با ستاد همکاری می کرد و نیز صحبت هایی درباره پل منفورد می شود که نقشی بسیار کم رنگ و برای مدت زمانی بسیار کوتاه در ستاد ایفا می کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار