وزارت دادگستری آمریکا مدارکی را در ارتباط با ادعای شنود مکالمات تلفنی "دونالد ترامپ" از سوی دولت اوباما به کنگره این کشور ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "سارا فلورس"، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، اعلام کرد مدارک و مستنداتی را در ارتباط با ادعای شنود مکالمات تلفنی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از سوی "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین این کشور، به کمیته‌های اطلاعات و قضایی کنگره ارسال کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در توضیح این امر اعلام کرد ارائه مدارک و اطلاعات به درخواست کمیته‌های اطلاعات و قضایی کنگره این کشور صورت گرفت.  

"دون نونیس"، رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعات کنگره، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام وزارت دادگستری کاملا با درخواست کمیته مذکور هماهنگ بوده است.

دونالد ترامپ چندی پیش در حساب توییتر خود اوباما را به شنود مکالماتش پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 8 نوامبر و زمانیکه در برج خود در نیویورک بود، متهم کرد.

باوجود اینکه تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نشده است؛ کاخ سفید از کنگره خواست این موضوع را بررسی کند.

کمیته‌های مختلف کنگره ادعای ترامپ را مبنی بر شنود مکالماتش رد کرده‌اند؛ اما "‌شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید، در مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس نیوز گفته بود دولت اوباما از سرویس اطلاعاتی انگلیس برای دور زدن قوانین شنود در آمریکا درخواست کمک کرده بود.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، این ادعا را قویا تکذیب کرد.

علاوه بر این، ترامپ بارها کارکنان کاخ سفید را که از کارمندان اوباما به حساب می‌آیند به درز اطلاعات دولتی و تلاش برای بدنام کردن دولت، متهم کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار