مهدی فردقادری درباره اهمیت بخش هنرو تجربه،خواسته‌اش از حیدریان،فعالیت جدید سینمایی صحبت کرد.

مهدی فردقادری کارگردان سینما در خصوص اهمیت وجودی بخش هنر و تجربه در سینمای ایران به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:به نظرم به ذات، وجود گروهى كه فيلم هاى تجربه گرا و خارج از عرف سينماى رايج را به نمايش مى‌گذارد مى‌تواند كمك شايانى به پيشرفت سينما بكند، آن هم در كشورهايى مثل ايران كه بسيارى از فيلم‌هايش بر خلاقيت متكی است تا تكنولوژى.

وی در ادامه افزود: در نتيجه از لحاظ وجودى قطعا وجود چنين گروهى براى سينماى ايران و فيلمسازانش بسيار مفيد است. اما از لحاظ مسيرى كه هر گروهى در نظر مى‌گيرد تا اهداف اوليه و مبنايى خود را به بهترين شكل پيش ببرد بايد بررسى شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شود.

وی در پاسخ به این سئوال که این بخش در کدام حوزه نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد، بیان کرد:فكر مى‌كنم مهمترین حمايت از هنروتجربه بازتعريف و بازنگرى متدهاى اجرايى آن در اكران فيلم هاست. همچنين برقرارى ديالوگ بين فيلمسازان و مديران مى‌تواند به اين گروه در ادامه راه كمك کند. از طرفى نبايد فراموش كنيم هر سيستمى براى آنكه در طول زمان درجا نزند و بتواند در مسير درست حركت نمايد، نياز به استفاده از سلايق متنوع دارد.

این کارگردان با اشاره به ازدیاد سالن‌های هنرو تجربه اظهار داشت:تا جايى كه مى‌دانم هنروتجربه تنها 10 سالن در اختيار دارد و گرفتن همين سالن‌هاى كم هم باعث سخت شدن برنامه‌ريزى اكران فيلم‌ها مى‌شود.

وی ضمن بیان خواسته‌اش از حیدریان، بیان کرد:آقاى حيدريان سال‌هاست مسئوليت‌هاى مختلف به عهده داشته‌اند و مطمئنا بيشتر از من در جريان مشكلات سينماى ايران هستند. در چند سال اخير حضور آقاى ايل‌بيگى در اداره نظارت و ارزشيابى و اعتماد وی و همكارانشان در تسهيل روند پروانه ساخت سبب حضور بيشتر نسل جوان در سينماى ايران شد. به نظرم هرچه اين اعتماد از سوى مديران نسبت به فيلمسازان بيشتر شود مى‌توان اميدوارى بيشترى به تسريع فرايند فيلمسازی داشت. از طرفى اكران فيلم‌ها چه در گروه‌هاى ديگر و چه در هنروتجربه نياز به ساماندهى بهترى دارد.

فردقادری درباره آخرین وضعیت اثر جدید خود خاطر نشان کرد:ابتدا قرار بود فيلمنامه «خفه‌گى» را امسال بسازم و اينكه تقريبا شرايط توليد فيلم مهيا شده بود تصميم گرفتم فعلا ساختن اين فيلم را به عقب بيندازم. نحوه اكران «جاودانگى» ، جشنواره‌ها و بازخوردهايى كه از اين فيلم داشتم باعث شد فيلمنامه ديگرى شروع كنم كه اخيرا نگارشش تمام شده است. سال آينده در صورت فراهم بودن شرايط پشت دوربين خواهم رفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار