وقتی شعاری را در قالب هنر بریزیم و به آن روح بخشی کنیم معنا خواهد یافت به شرط آنکه برنامه‌های پیوسته داشته باشیم و به شیوه‌های گوناگون هنری، آن را به مردم ارائه دهیم.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح‌اله سنایی نویسنده و کارگردان تئاتر که با دو نمایش در همایش«نمایش ترافیک» حضور یافته است، نمایش‌های خود را اینگونه معرفی می‌کند: در مورد نمایش«شهر به اضافه من» که با مفهوم جایگاه هر آدم در جامعه و خانواده خود اجرا می‌شود. باید بگویم شیوه اجرایی ما با استفاده از «بلک من»ها می‌باشد که در فضایی با زمینه سفیدرنگ انجام می‌شود و سیاه بودن شخصیت‌های این نمایش به جهت نشان دادن استفاده بی مورد از وسایل نقلیه شخصی و یا وسایل نقلیه معیوب که موجب آلودگی هوا می‌شود و همراه آن عدم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی  و این شخصیت های سیاه نمادی از مردمی هستند که هر روز در معرض این آلودگی هوا قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

وی همچنین اظهار داشت:شعار این رویداد فرهنگی وقتی جامه عمل بپوشاند تأثیرگذار خواهد بود و ما قادر هستیم آثار این شعار را به صورت عمیق در جامعه حس کنیم. به هر حال ایجاد فضای فرهنگی و القای معانی و مفاهیم فرهنگی برای مردم نوعی تذکر و یادآوری است ابتدا برای ما که کار فرهنگی انجام می‌دهیم به خود بیاییم و بعد بعد از مردم انتظار داشته باشیم که اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند. رعایت قانون و پایبندی به آن در هر جامعه ای که خواهان پیشرفت در تمام زمینه‌های داخلی و بین المللی دارد الزامی است.

این کارگردان در ادامه عنوان کرد: وقتی شعاری را در قالب هنر بریزیم و به آن روح بخشی کنیم معنا خواهد یافت به شرط آنکه برنامه‌های پیوسته و مدور در این زمینه داشته باشیم و به شیوه‌های گوناگون هنری  آن را به مردم ارائه دهیم. در تمام جوامع پیشرفته دنیا برای القای مفاهیم و اصلاح یک فرهنگ غلط، از سالهای پیش به استفاده از هنر روی آورده‌اند و با استفاده از مفاهیم فرهنگی در قالب هنر، فرهنگ درست را در اعمال و اندیشه مردم نمایان سازیم.

وی در پایان بیان کرد: «تندیس» نمایشی است با اجرایی به سبک پرفورمنس که با حضور یک «گُلد مَن» همراه با تابلوهای تبلیغاتی مربوط به حوزه ترافیک که در دست دارد و با فرم نمایشی خود به معرفی آن‌ها می‌پردازد. در حقیقت اسم نمایش براساس همین «گُلد مَن» است که یک تندیس طلایی متحرک است و شبیه به تندیس‌هایی که ما درون شهر همه روزه آن‌ها را می‌بینیم که حالا جان گرفته‌اند و به مردم هشدار می‌دهند که مراقب باشیم و همسو با شعار این همایش نمایش از خودمان شروع کنیم و به خودسازی در فرهنگ بپرداریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار