هدف تئاتر در وهله اول این است که مخاطب را سرگرم کند و بعد مخاطب دغدغه‌های مد نظر ما را درک کند.

تئاتر، ذهن مخاطب را درگیر می کندآرمین حمدی‌پور کارگردان نمایش «پنجاه و چهارمین سالگرد» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص محوریت و موضوع نمایش گفت: این نمایش، یک کار رئالیستی است. داستان یک خانواده که شب تولد پدرشان، بچه‌های خانواده شروع به دعوا و جر و بحث می‌کنند را روایت می‌کند.

وی در خصوص هدف نمایش اظهار داشت: هدف ما، فقط نشان دادن برشی از زندگی بود و اینکه بتوانیم اتفاقات رخ داده، در این زندگی را بزرگ کنیم و نمایش دهیم. جهت‌گیری و قضاوت به عهده مخاطب است که چه برداشتی می‌کند. اهداف تئاتر در وهله اول این است که مخاطب را سرگرم کند و در وهله بعد مخاطب دغدغه‌های مدنظر ما را درک کند.
 
حمدی‌پور پیرامون، سابقه فعالیت‌هایش تصریح کرد: من کارشناسی ادبیات نمایشی را از دانشگاه هنر شیراز دارم و امسال اولین سال حضور من در جشنواره است. تجربه خوبی است که اجرا را در یک شهر دیگر با دیگران شریک می‌شویم.
 
کارگردان نمایش «پنجاه و چهارمین سالگرد» پیرامون سالن اجرا نمایش بیان کرد: سالن ناظرزاده از لحاظ تجهیزات و امکانات فنی یکی از بهترین سالن‌هاست؛ اما برای اجرای ما مناسب نیست. چرا که ما به سالن بهتری نیاز داشتیم و چون پیگیری‌ها جواب نداد، مجبور به انجام تغییراتی در صحنه شدیم.
 
حمدی‌پور همچنین درباره اعضای نمایش خود اظهار داشت: ما اکثرا دانشجویان دانشگاه هستیم که یک یا دو سال است، با هم کار می‌کنیم. در گروه اعضایی هم هستند که به طور تجربی کار می کنند.
 
وی در خصوص استقبال مخاطبان تصریح کرد: ما در فضای مجازی تبلیغاتی داشتیم و به دوستان و آشنایان هم گفتیم بیایند و نمایش را ببینند.
 
 
انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار