تئاتر واقعا یک هنر مظلوم و مهجوراست؛ چرا که تماشاگر آن به نسبت سالن‌ها بسیار کم است و این بازیگران و کارگردانان تئاتر را بسیار آزار می‌دهد.

طنز تلخ نهفته در یک نمایش/ تئاتر؛ هنری مظلوم و مهجور
مهتاب شیروانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت حضور در نمایش «برای کلاه آهنی‌ها» گفت: من در وهله اول بسیار جذب نمایشنامه شدم؛ چرا که یک اندیشه بزرگ و فراتر از یک نمایش پشت آن بوده است. نمایش ما یک نمایش کمدی است اما واقعا یک طنز تلخ است و اگر کسی بخواهد به آن فکر کند، این انگیزه را به او می‌دهد.

وی در خصوص ملاک انتخاب نقش خود اظهار داشت: من با پژمان عبدی قبلا در یک نمایش با سیما تیرانداز آشنا شدم. وقتی برای این کار به من پیشنهاد دادند، با کمال میل قبول کردم.

شیروانی در خصوص اهمیت تئاتر تصریح کرد: تئاتر واقعا یک هنر مظلوم و مهجوراست؛ چرا که، تماشاگر به نسبت سالن ها بسیار کم است. این بحرانی است که بازیگران و کارگردانان تئاتر را بسیار آزار می‌دهد. عرصه را برای انجام کارهای جدید و بهتر تنگ و تنگ تر می کند.

بازیگرنقش «517» پیرامون استقبال مخاطبان بیان کرد: استقبال نسبت به روزهای اول بسیار خوب بود. ما هر شب، سایت تیوال را چک می کنیم تا به نظرات مردم در خصوص کیفیت نمایش پاسخ بدهیم. خدا را شکر تا به الان، همه نظرات مثبت و خوبی داده‌اند.
 
وی همچنین پیرامون موانع و مشکلات تئاتر اظهار داشت: تئاتر یک هنر، بسیار سخت است و توان مالی ندارد. این کار به نسبت بازی در سینما و تلویزیون تلاش بیشتری می خواهد. در سینما و تلویزیون، بازیگر یک بار بازی می‌کند و تمام. اما در تئاتر بازیگر هربار به روی صحنه می رود ونفس به نفس تماشاگر بازی می کند و هر لحظه ممکن است دچار مشکل و نقص بشود.  
 
شیروانی در خصوص افزایش دوبرابری بودجه تئاتر در سال 96 تصریح کرد: اگر این طرح عملی بشود، ما واقعا خوشحال می شویم. چرا که تئاتر ما بسیار دچار بحران است. قطعا با عملی شدن این طرح، تئاتر پیشرفت می کند. چرا که در حال حاضر خیلی از کارها به علت کمبود بودجه اجرا نمی‌شوند.
 
مهتاب شیروانی در پایان گفت: از تمام کسانی که این مطلب را می‌خوانند، دعوت می کنم برای دیدن نمایش «برای کلاه آهنی ها» بیایند. من قول می دهم که هرگز ناراضی از سالن خارج نمی شوند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار