در سال 2016؛

اپل کمتر فروخت و بیشتر سود کرد

کمپانی اپل با وجود فروش تعداد کمتری گوشی هوشمند نسبت به سامسونگ، در سال 2016 سود بیشتری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کوریا هرالد؛ نهاد سنجش آمار "استراتژیک آنالیستیکس" در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد کمپانی اپل در سال 2016، موفق شد 79.2 درصد از سود جهانی بازار موبایل را به خود اختصاص دهد. 

یک بار دیگر کمپانی اپل موفق شد بیشترین سود سالانه فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این موفقیت در حالی به دست آمد که تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده کمپانی سامسونگ بسیار بیشتر از تعداد فروش گوشی‌های آیفون بود. مجموع سود بازارهای جهانی از ناحیه فروش گوشی‌های هوشمند 53.7 میلیارد دلار اعلام شده است. در این میان سهم کمپانی اپل حدود 44.9 میلیارد دلار بود. به این ترتیب سهم اپل از این بازار 79.2 درصد می‌باشد و برنده واقعی دنیای دیجیتال در سال 2016 محسوب می‌شود. 

اپل در سال 2015 سهم 92 درصدی از مجموع سود جهانی فروش گوشی‌های هوشمند داشت و آمارها نشان می‌دهد این میزان در سال 2016 مقداری افت کرده است. یکی از نکات مثبت درمورد مدل‌های جدید آیفون، عرضه محصولاتی گرانقیمت از سوی کمپانی اپل است که در مقایسه با نمونه‌های هم‌تراز خود در بازار هزینه کمتری برای تولید برده‌اند.

سامسونگ در رتبه دوم کسب بیشترین سود در سال 2016 قرار دارد. این کمپانی کره‌ای تجربه تلخ انفجار باتری گوشی‌های نوت 7 را پشت‌سر گذاشت و به سود 8.3 میلیارد دلاری رسید. این حجم از سود سامسونگ معادل 14.6 درصد از سود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است.
 
شرکت‌های چینی هوآوی، اوپو و ویوو در رده‌های سوم، چهارم و پنجم این رده‌بندی جهانی قرار گرفتند که هر کدام به ترتیب سهمی برابر با 1.6، 1.5 و 1.3 درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را کسب کردند. 

بخش دیگری از این آمارگیری به محاسبه سود جانبی کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند اختصاص دارد که در آن نیز اپل با سود 32.4 درصدی رقیب دیرینه خود، سامسونگ، را با سود  11.6 درصدی پشت سر گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار