کمپانی نوکیا باوجود مشکلات متعدد مالی، همچنان با محصولات ساده و غیرهوشمند خود بازارهای جهانی موبایل را تسخیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نئوین؛ تا قبل از پیدایش گوشی‌های هوشمند، گوشی‌هایی با امکانات و قابلیت‌های ابتدایی در سراسر جهان مشتریان زیادی داشت. این گوشی‌ها قادر بودند به اینترنت متصل شوند، موسیقی پخش کنند و حافظه ذخیره‌سازی فیلم و عکس داشتند. با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، استقبال از این نوع گوشی‌های دارای قابلیت‌های ابتدایی کاهش یافت؛ اما کمپانی نوکیا ثابت کرد هنوز هم می‌توان از دستاوردهای گذشته برای رقابت با کمپانی‌های بزرگ و مدرنی مانند سامسونگ یا اپل استفاده کرد.

بازار جهانی گوشی همراه در تسخیر مدل‌های ساده نوکیا


نوکیا در سال‌های اخیر با مشکلات مالی فراوانی روبرو بوده است؛ بطوریکه برای ادامه حیات مجبور به امضای قرارداد همکاری با کمپانی مایکروسافت و تولید محصولات خود تحت برند این شرکت شد. سرانجام پس از چند سال، قرارداد نوکیا و مایکروسافت سال گذشته به پایان رسید؛ اما این بار نوکیا با کمپانی "اچ‌ام‌دی" قراردادی ۱۰ ساله امضا کرد تا از خطر ورشکستگی رهایی یابد. 

در چنین شرایطی کمتر کسی انتظار داشت نوکیا بتواند فروش خوبی در سطح بازارهای جهانی داشته باشد؛ اما این شرکت در حوزه تولید گوشی‌های تلفن ساده کاملا متخصص شده است و از همین راه ۳۵ میلیون دستگاه تلفن همراه ساده را در سال ۲۰۱۶ به فروش رساند. به این ترتیب نوکیا پس از سامسونگ بیشترین تعداد فروش گوشی همراه را در سال گذشته میلادی داشته است.

بازار جهانی گوشی همراه در تسخیر مدل‌های ساده نوکیا

سهم نوکیا از فروش جهانی گوشی‌های همراه ۹. ۸ درصد بود. سامسونگ همانند سال‌های گذشته در جایگاه نخست این رده‌بندی قرار گرفت و با فروش ۳. ۵۲ میلیون دستگاه، ۲. ۱۳ درصد از سهم بازار جهانی فروش گوشی همراه را به خود اختصاص داد.

کمپانی "تی‌سی‌ال" با فروش ۲۸ میلیون دستگاه و سهم ۷ درصدی از بازارهای جهانی در رتبه سوم قرار گرفت.

کمپانی "اچ‌ام‌دی" به نوکیا کمک کرد تا در حوزه تولید گوشی‌های ساده تلفن همراه به فعالیت ادامه دهد. هرچند نوکیا در تولید گوشی‌های هوشمند به موفقیتی نرسید؛ اما در حوزه تخصصی خود یکه‌تازی می‌کند.

نوکیا حتی برای حضور در کنگره جهانی موبایل، به میزبانی بارسلون، نیز برنامه‌ریزی کرده است. درحالیکه احتمالا کمپانی اپل مدل آیفون ۸ و کمپانی سامسونگ جدیدترین مدل سامسونگ گلکسی را معرفی خواهند کرد، نوکیا از نسخه به روز رسانی شده مدل ۳۳۱۰ رونمایی خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار