به نوشته رویترز، درآمد نوکیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 49 درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سود شرکت نوکیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از آنچه انتظار می‌رفت کاهش بیشتری را تجربه کرد. این کاهش سود، به دلیل تصمیم سرویس دهنده‌های تلفن همراه مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش شبکه‌های پرسرعت بوده است.

نوکیا روز پنجشنبه اعلام کرد درآمدهای این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با 49 درصد کاهش به 332 میلیون یورو رسید. این در حالی است که تحلیلگران پیشبینی کرده بودند نوکیا در این مدت دستکم 400 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

نوکیا که در اوایل سال جاری میلادی شرکت فرانسوی آلکاتل-لوسنت را خریداری کرد، اهداف خود برای کاهش هزینه‌ها را افزایش داد. این شرکت اعلام کرد در تلاش است ذخیره‌سازی منابع مالی را از 900 میلیون یورو در سال جاری به 1.2 میلیارد یورو تا سال 2018 برساند.

پس از ظهور تلفن‌های همراه هوشمند، در سال 2014 نوکیا که زمانی به عنوان بزرگترین سازنده تلفن‌های همراه شناخته می‌شد، به شرکت مایکروسافت فروخته شد. این شرکت اکنون بر ساخت تجهیزات شبکه‌های مخابراتی تمرکز کرده است.

آمار فروش نوکیا نسبت به سال گذشته میلادی با 11 درصد کاهش به 5.67 میلیارد یورو کاهش یافته است. مقامات این شرکت همچنین اعلام کرده اند فروش در بخش محصولات مرتبط با تلفن همراه بسیار ضعیف عمل کرده است و 80 درصد ضرردهی‌های این شرکت را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار