نوکیا به عرصه گوشی‌های اندرویدی قدم می‌گذارد

شرکت نوکیا در یک معامله 350 میلیون دلاری با شرکت HMD‌ به تولید نسل جدید گوشی و تبلت اندرویدی روی می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی نت؛ شرکت نوکیا با خرید شرکت جدیدی به نام HMD‌ به ارزش 350 میلیون دلار به دنیای تولید گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی قدم می‌گذارد.

شرکت مایکروسافت در بخشی از کسب‌وکار خود طی قراردادی در سال 2013 به همکاری با شرکت نوکیا روی آورد. این قرارداد به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. به همین منظور مقامات شرکت نوکیا در یک معامله 350 میلیون دلاری با شرکت HMD‌ به تولید نسل جدید گوشی و تبلت اندرویدی روی می‌آورد. پیش از این شرکت مایکروسافت بخش موبایل خود را به شرکت HMD‌ فروخته بود. طبق توافقات انجام‌شده شرکت HMD‌ باید نوکیا را در تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت های اندرویدی حمایت کند و به ازای آن از نام تجاری نوکیا در زمینه ساخت سخت‌افزارهای موبایل بهره می‌برد.

شرکت HMD‌ به‌موجب این قرارداد حق انحصاری 10 ساله فروش گوشی و تبلت با نام تجاری نوکیا را دارد. آرتو نوملا، از مدیران سابق نوکیا که در حال حاضر مسئول بخش فروش گوشی‌های مایکروسافت در آسیا، خاورمیانه و افریقا است، در سِمت مدیرعامل شرکت HMD انتخاب شده است.

مایکروسافت در سال 2013 طی توافقی با نوکیا به تولید انواع گوشی و تبلت روی آورد. هدف از همکاری این دو شرکت رویارویی با غول‌های عرصه تلفن همراه و پایان دادن به سلطه شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ بود. اما این حرکت به‌نوبه خود شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار